Catalunya ha entrat aquesta setmana en fase d'epidèmia de la grip estacional en superar el topall de cent casos per cada 100.000 habitants i situar-se en una taxa de 130 casos per cada 100.000 persones. Així ho ha explicat la subdirectora general de Promoció de la Salut, de la Direcció General de Salut Pública del Departament de Salut, la doctora Carmen Cabeza. La doctora ha insistit, però, que no es tracta d'una situació excepcional sinó que es correspon a la fase epidèmica habitual de la grip estacional que arriba cada any. La diferència és que enguany s'ha retardat aproximadament un mes. La previsió és que els casos continuïn augmentant durant les properes setmanes.
L'onada de fred pot fer augmentar els casos
Davant l'onada de fred que està afectant Catalunya i que s'allargarà en els propers dies, Cabeza ha explicat que les baixes temperatures són un dels factors que influeix en la transmissió del virus, tot i que ha especificat que no hi ha una relació directa. Segons la doctora, el fred fa que la població no surti tant i comparteixi espais tancats, atmosfera que afavoreix la transmissió del virus de la grip.
El 70% dels majors de 60 anys s'han vacunat
El Departament de Salut va dur a terme entre el 3 d'octubre i el 30 de novembre la campanya de vacunació de la grip. Un dels col·lectius a qui va especialment dirigida són els majors de 60 anys, dels quals el 70% han seguit les recomanacions dels seus metges i s'han vacunat, segons ha explicat Cabeza.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.