Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
SALUT

Els cirurgians de l'Estat han retirat 391 implants PIP

Sanitat recomana a les dones afectades fer una revisió de les pròtesis

Les reclamacions s'han de fer a l'empresa

A l'Estat hi ha més de 18.000 dones que porten els implants PIP Foto: AFP / ARXIU.

L'Estat espanyol ja ha retirat 391 implants mamaris procedents de l'empresa francesa Poly Implant Prothese (PIP), dels quals el 70% presentaven algun tipus de ruptura. En total, 18.500 dones espanyoles porten els implants mamaris d'aquesta empresa francesa, sobre un total de 37.000 pròtesis. L'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS), que depèn del Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, ha rebut fins ara 269 notificacions d'incidents.

Davant d'aquesta situació, l'AEMPS ha recomanat que les dones que s'hagin fet un implant mamari comprovin el seu etiquetatge i, en cas de ser pròtesis PIP, s'adrecin al seu cirurgià per fer-se una revisió. Si es detecta o se sospita d'una possible ruptura dels implants és necessari que es retirin. En canvi, si no hi ha perill, s'haurà de fer un seguiment clínic i radiològic cada sis mesos. Tot i això, el Comitè Científic de Riscs per a la Salut Emergents i Recentment ment Identificats (SCENIHR) ha afirmat que no hi ha una relació directa entre l'implant d'aquestes pròtesis i el càncer.

Atenció sanitària

Les dones que van fer-se aquests implants als centres sanitaris del Sistema Nacional de Salut (SNS), un total del 4,2%, ja estan rebent atenció, i per a les que ho van fer als centres privats i ara no els és possible acudir-hi cada comunitat autònoma ha facilitat una llista dels hospitals als quals poden adreçar-se per rebre l'atenció adequada.

L'AEMPS també recorda que les reclamacions per possibles danys han de dirigir-se a l'empresa fabricant PIP, perquè és la responsable del frau o, en tot cas, al seu liquidador, ja que l'empresa ha fet fallida. A més, les dones afectades poden iniciar processos judicials tant al territori francès, on ja s'han encetat les actuacions corresponents, com als tribunals espanyols competents per al reconeixement de les lesions.

La UE buscarà millorar el control

El Comitè Científic de Riscs per a la Salut Emergents i Recentment Identificats ha informat que aquestes pròtesis procedents de l'empresa francesa PIP no tenen un risc més gran que les que puguin presentar altres implants mamaris. El problema més greu és la ruptura d'aquestes amb els anys. Tot i això, la
decisió final de retirar-les queda en mans de cada país.

Brussel·les debatrà amb els estats membres de la Unió Europea com millorar la vigilància dels dispositius mèdics en l'actual marc normatiu i la revisió de la legislació per reforçar els controls.

Darrera actualització ( Dissabte, 4 de febrer del 2012 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter