L'hospital La Fe de València ha informat hui de l'operació a una dona malalta de Parkinson avançat mitjançant una tècnica pionera a Espanya que consisteix en la inserció d'un elèctrode en una zona profunda del cervell.
El cap de la Unitat de Neurocirurgia, Carlos Botella, ha explicat que la novetat de la intervenció radica en un TAC intraoperatori que ofereix imatges reals i permet la implantació de l'elèctrode, que té uns 8 mil·límetres de diàmetre, en la zona correcta que s'ha d'estimular. “Tenim la seguretat, dins el mateix quiròfan, que la situació de l'elèctrode és la correcta”, ha explicat Botella.
La pacient que s'ha sotmés a l'operació “no responia ja al tractament farmacològic”, segons el facultatiu, que ha indicat que el que s'aconsegueix amb l'estimulació cerebral profunda “és reduir la necessitat de fàrmacs i posar el pacient en una situació com estava deu anys abans”.
Per al cap de la Unitat de Neurocirurgia de La Fe, aquesta operació “és una de les intervencions més agraïdes” atés que el pacient “és capaç de ser autònom en la major part de les activitats de la vida diària”.
L'expert ha recalcat que aquesta intervenció està indicada únicament “en pacients en què el tractament farmacològic ja no és efectiu, cosa que sol succeir al cap de deu anys”. La neuròloga Irene Martínez ha especificat que la pacient, abans d'operar-se, “fluctuava entre un estat en el qual tenia bona mobilitat quan la medicació feia efecte i uns períodes en els quals la mobilitat estava limitada”.
“Amb l'operació, el que aconseguirem és una bona situació motora pràcticament tot el dia i de manera estable, sense els períodes de bloqueig que estava tenint fins ara”, ha comentat la doctora.
La malalta operada el passat 2 de febrer, Emilia Linares, té 65 anys i va ser diagnosticada de Parkinson fa 22 anys. Linares, que es troba ja en planta on romandrà ingressada uns quants dies més, ha manifestat que després de l'operació ha sentit “millora en les cames, menys rigidesa i més facilitat per a caminar”.
La pacient ha comentat que va decidir sotmetre's a l'operació “perquè estava farta de tanta medicació i perquè el seu fetge se'n ressentia”. La dona es troba animada pels resultats i ha dit que espera “estar millor i poder eixir, perquè hi ha vegades que estàs en off i no pots moure't”.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.