Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
societat

El nou hospital de Figueres va costar un 17,4% més

La Sindicatura de Comptes alerta que la desviació pressupostària es va produir per les modificacions successives del projecte d'ampliació i reforma

L'edifici d'urgències, resultat de les obres d'ampliació de l'hospital. Foto: J.P.

La remodelació i ampliació de l'hospital de Figueres va sortir un 17,4% més cara del previst. Així ho ha detectat un informe de la Sindicatura de Comptes que atribueix aquesta desviació pressupostària, juntament amb les detectades en la construcció dels hospitals de Mollet i Igualada, a les successives modificacions dels projectes inicials. En les conclusions de l'estudi, que es van fer públiques ahir, es detecta que en els tres casos esmentats s'han produït desviacions considerables entre el pressupost d'execució dels projectes adjudicats i el cost final de les obres.

Pel que fa a la publicitat de les adjudicacions, la Sindicatura de Comptes remarca que en el cas de l'hospital de Figueres no es van publicar els anuncis en els diaris oficials o en el perfil del contractant d'una part dels contractes fiscalitzats, contràriament al que estableix la llei. A partir de les irregularitats detectades, la sindicatura fa dues recomanacions: establir uns procediments de planificació més acurats perquè la redacció dels projectes sigui com més exacta millor i reforçar els equips tecnicoadministratius dels centres. Sobre aquest darrer punt, la sindicatura detecta una certa feblesa i mancances en aspectes de govern i de gestió de les entitats responsables de la direcció dels hospitals.

L'exemple del centre de Palamós

L'hospital de Palamós ha estat reconegut per la tasca duta a terme en donació de sang de cordó umbilical. I és que aquest centre és l'hospital de tot Catalunya amb un percentatge més alt de donacions respecte al nombre total de parts. Així, la mitjana de mostres que es recullen a l'hospital comarcal del Baix Empordà és de 400 a 500 mostres anuals, una xifra que representa la meitat de tots els parts que s'atenen. L'hospital de Palamós va rebre aquest reconeixement en unes jornades científiques que es van fer recentment a Barcelona, que van reunir els principals referents mundials en el processament, registre i ús terapèutic de sang de cordó umbilical. El Banc de Cordó de Catalunya ja és líder europeu i ocupa el tercer lloc mundial en trasplantament de sang de cordó umbilical.

Darrera actualització ( Dijous, 9 de febrer del 2012 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter