La Patum podria tenir una llei pròpia d'aquí a sis mesos. Així ho ha confirmat l'alcalde de Berga, Juli Gendrau, que ahir va explicar que ara l'Ajuntament ha d'elaborar un articulat amb la comissió de Cultura i Llengua del Parlament i que els grups parlamentaris s'han compromès a portar-lo a tràmit després perquè es pugui aprovar. La nova legislació ha de servir per fer realitat una vella reivindicació del consistori berguedà: garantir un finançament adequat, fix i estable per a la Patum. La proposta és que el finançament es reparteixi de manera igualitària entre l'administració catalana, l'Ajuntament i aportacions privades. A Catalunya no hi ha cap precedent i se segueix el model del Misteri d'Elx, al País Valencià.
L'ajuntament de Berga va ser la seu, ahir, d'una reunió de treball d'una delegació de la comissió de Cultura i Llengua del Parlament. L'alcalde va traslladar als diputats la proposta perquè es promulgui una llei que garanteixi el finançament de la Patum.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.