Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
Barcelonès

Audiometries i resistència veïnal

Els tancats al CAP de l'Hospitalet conviuen amb els pacients que s'hi fan proves

Protestaran fins que tornin els metges de capçalera

Un grup d'homes jugava a cartes dies passats al CAP Rambla Marina, de l'Hospitalet, on resten tancats des de fa prop de quatre mesos Foto: JOSEP LOSADA.

El Bernardo i la Maira s'esperen davant de la consulta 8. Allà han de fer a la Maira una prova de cribratge ocular. S'esperen, pacients, en una sala d'espera en què són les úniques persones. Són a la primera planta del CAP Rambla Marina, a l'Hospitalet, al qual els han enviat des del barri de Santa Eulàlia: “No hem tingut cap problema, però estem sorpresos pel que hem vist.” Cal dir, en aquest sentit, que per arribar a la consulta on se li ha de practicar l'optometria han hagut de salvar desenes de pancartes, que reclamen que tornin els metges de capçalera i els especialistes a aquest CAP del barri de Bellvitge; cartells que convoquen a l'assemblea de la tarda i que estableixen els torns per quedar-se a dormir a l'equipament, i un espai infantil amb joguines i dibuixos fets per infants en què reclamen, com els adults, la reobertura del CAP Rambla Marina. I especialment, han hagut de passar entre taules en què alguns dels que protesten des de fa prop de 120 dies tancats a l'ambulatori es lliuren a diverses activitats.

Ahir al matí un jubilat es dedicava a omplir uns papers assegut rere una taula. En una altra, quatre homes es concentraven en una partida de cartes. En una tercera, al costat del taulell d'admissions, el panell en el qual es detallen els serveis i una consulta on es veia personal amb bata blanca, homes i dones feien petar la xerrada i reflexionaven sobre el sentit de la seva protesta. “Resistirem; ho hem fet sempre en aquest barri, des que vam lluitar als anys setanta perquè hi hagués més espais oberts”, afirma un dels jubilats que passen dia i nit, des de fa uns quatre mesos, en aquest centre.

L'Institut Català de la Salut (ICS) ha descartat de moment destinar el CAP a oficines i dilluns va instal·lar-hi màquines per fer proves de vista i oïda, com ara optometries i audiometries. El PP va arrencar a CiU, en l'aprovació del pressupost de la Generalitat, el compromís que faria tornar l'activitat primària i especialista al CAP Rambla Marina. Té un any per complir la promesa.

Darrera actualització ( Dimecres, 22 de febrer del 2012 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter