La sortida d'una etapa del Tour de França des de la ciutat de Girona obligarà a tallar una quarantena llarga de carrers de la capital durant tot el matí del dia 9 de juliol. El sector de la Devesa, la zona del Mercadal i la part de l'Eixample entre la Rutlla i Migdia seran els més afectats i on els veïns tindran més problemes per sortir amb vehicle privat. L'Ajuntament fa una crida a la ciutadania a fer tots els desplaçaments per la ciutat a peu i a no agafar el cotxe privat per evitar el caos circulatori. L'operació suposarà suprimir un miler de places d'aparcament a la Devesa i es recomana entrar a la ciutat des del sud i evitar anar pel pont de Fontajau.
Falten 20 dies perquè el Tour arribi a Girona, però el complex dispositiu viari que caldrà per a la prova ciclista ja està perfilat. Al tall de carrers tan importants com ara la Gran Via, Sant Francesc, Migdia, la plaça de Catalunya, Creu, Emili Grahit o la plaça dels Països Catalans entre les 10 del matí i les 2 de la tarda cal sumar-hi uns trenta carrers més que conflueixen en aquestes vies.
En aquest cas, es tallaran trams de carrers com ara la Salle, Lorenzana, 20 de Juny, Figuerola o Pare Claret, entre d'altres, que es transformaran en cul-de-sac entre les 10 i les 2. La regidora de Mobilitat, Isabel Salamaña, detalla que diversos barris «no estaran aïllats, però serà complex sortir-ne». Recomanen anar a peu i no agafar el cotxe aquell matí, sobretot perquè la caravana del Tour obligarà a suprimir prop d'un miler d'aparcaments al sector de la Devesa i la Copa. L'Ajuntament informarà barri per barri dels canvis d'aquell dia, i de les alternatives. L'alcaldessa de Girona, Anna Pagans, creu que el ressò internacional que tindrà per a la ciutat el pas del Tour justifica els problemes viaris d'aquell matí. Cent agents de les policies municipals de Girona, Banyoles i Sarrià controlaran la seguretat i es faran servir 700 tanques.
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.