La Plataforma per la Llengua s'ha sumat a la campanya engegada per EbreAndroid, que reclama la inclusió del català en els dispositius mòbils de Samsung. Des de la Plataforma per la Llengua, han enviat una carta a Samsung Espanya per demanar que es rectifiqui aquesta política d'usos lingüístics que “a més de vulnerar els drets lingüístics dels catalanoparlants, és una estratègia comercial erràtica que ignora una part gens menyspreable dels usuaris estatals que volen disposar de l'opció català en els seus dispositius mòbils”, asseguren a través d'un comunicat. L'entitat ha anunciat també que enviarà una comunicació a la seu central coreana de la companyia en el mateix sentit.
La Plataforma per la Llengua recorda que, en el darrer estudi sobre el català a la telefonia mòbil elaborat per aquesta organització a finals del 2010, ja es constatava que Samsung era uns dels fabricants que menys emprava el català com a opció al menú d'opcions lingüístiques. Contràriament, altres fabricants especialitzats en els segments de dispositius smartphones com Blackberry, Sony-Ericsson o Apple ja han incorporat el català en els seus dispositius durant els darrers anys.



































Comentaris
A els catalans ens les foten per tot arreu, però alguna culpa tenim, deixem de comprar productes que ens descriminin
Protestar davant Samsung España està bé. Però és absolutament necessari que a Seül (Corea) sàpiguen que la seva filial espanyola elimina allò (el català) que els arriba des de la central i que això pot produir importants pèrdues a l'empresa.
Avui ja han perdut una compra per part del meu conyat que havia de comprar un movil Samsung i al final es Sony
Així s'ha d'actuar, Àlex. Si Samsung ens ignora, que perdin clients a casa nostra.
Ja vaig dir-ho ahir i ho repetiré les vegades que calgui. Perquè comprar un aparell d'una marca que discrimina la nostra llengüa quan en tenim d'altres de superior qüalitat i que no tenen problemes en incloure-hi el català ?. Fem campanya contra el subproducte Samsung.
Aquests coreans tenen idea del % que representen les seves vendes a Catalunya sobre el total d'Espanya ?. Boicot al producte Samsung. Compreu altres marques i hi sortireu guanyant en qüalitat i consideració al nostre idioma. Perquè volem un telefon que parli en danès, suomi, o turc si no ho fa en català ?.