Societat

TECNOLOGIA

El ganxo de la meteorologia porta publicitat privada a un web de la Generalitat

El lloc web del servei de meteorologia incorpora anuncis

Alguns usuaris se'n queixen mentre que la direcció del servei defensa que cal tenir nous ingressos

Conèixer l'estat del temps sempre ha estat una de les aficions que més interès desperten en els ciutadans. Abans, la televisió era el mitjà de referència per veure la predicció meteorològica dels dies següents, però ara, amb les possibilitats que ofereix internet, és molt més fàcil i accessible. La Generalitat de Catalunya disposa del lloc web del Servei Meteorològic de Catalunya per tal de donar a conèixer als ciutadans les prediccions meteorològiques o les precipitacions i la temperatura que fa als diversos territoris catalans.

El web del servei (www.meteo.cat) incorpora, per primera vegada i des del 19 d'abril passat, publicitat. “La decisió es va aprovar per consell d'administració”, afirma el director del Servei Meteorològic de Catalunya, Oriol Puig. La iniciativa, que té el vistiplau de la Direcció General d'Atenció Ciutadana, va sorgir amb la intenció de ser una altra font d'ingressos per al servei meteorològic. “Ja hi havia altres serveis, d'àmbit estatal, que incorporaven publicitat al seu web. Tenint en compte la situació econòmica que vivim, vam decidir posar-hi anuncis”, explica Puig.

Així doncs, quan els usuaris entren a consultar el temps que fa o a veure les imatges del radar, ara troben diversos anuncis publicitaris, ubicats a la part superior i als laterals de la pàgina. De moment, la publicitat que hi ha és la de Google, com per exemple els que anuncien assegurances familiars o màsters, però també hi ha altres anuncis més destacats, com ara el de Viajes Iberia i de les acadèmies per preparar oposicions.

El lloc web del Servei Meteorològic de Catalunya és un dels que reben més visites. L'any passat, el 2011, va tenir un total de 135 milions de descàrregues. “El que volem fer és potenciar a través d'altres mitjans la dinàmica d'aconseguir més visites al web i augmentar els ingressos mitjançant la incorporació de publicitat”, comenta Puig. Tal com explica, “el servei meteorològic té les seves necessitats i s'han de cobrir amb ingressos”. En l'exercici de l'any passat, el servei va facturar 650.000 euros. “Aquest any tenim la intenció de facturar-ne 900.000. Per tant, s'han d'augmentar els ingressos”, comenta.

El servei de meteorologia de Catalunya té una sèrie de despeses en manteniment i infraestructures que s'han de cobrir, per tant, incorporar anuncis al lloc web del servei esdevindrà una altra via per recaptar més ingressos. Tot i això, sembla que aquesta mesura no agrada a tothom. Durant la primera setmana, un total de dotze usuaris van enviar les seves queixes formals en contra d'incorporar-hi publicitat. “És una xifra molt baixa si tenim en compte la gran quantitat d'usuaris que visiten a la setmana el web”, afirma Puig.

Pel que fa a la incorporació d'anuncis en altres webs institucionals, Puig creu que “podria ser una bona idea que altres webs oficials incorporessen publicitat en determinats moments”, com ara el web d'Ensenyament. “Per exemple, seria un bon moment per fer-ho quan es publiquen les beques, ja que és quan el nombre de visites augmenta i, per tant, es podria recaptar més”, conclou Puig. De moment, però, el que sí que és segur és que les empreses que vulguin ja es poden anunciar al web del servei de meteorologia.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.