Solidaritat
Omplir l'ampolla del xarop del riure
L'associació Xarop Clown, pallassos d'hospital, ha posat en marxa un projecte per recaptar 7.000 euros a través de petites aportacions
Més de 15.000 nens del Trueta han gaudit dels espectacles
vida dels infants
Més de 15.000 nens i nenes que han estat hospitalitzats al Josep Trueta de Girona han gaudit, en els últims cinc anys, dels efectes benèfics que proporciona l'associació Xarop Clown, pallassos d'hospital, amb les seves peculiars actuacions. Aquesta associació, integrada per pallassos professionals formats específicament per intervenir en les àrees de pediatria, duu a terme aquesta tasca d'animació a l'hospital de manera altruista i cobrint les despeses a través de les subvencions que reben de les administracions públiques, dels ajuts de les obres socials de caixes, donacions d'empreses i de particulars. El director d'aquesta associació, Miquel Noguer, ha explicat que d'un temps ençà, i a causa de la crisi i les retallades, han començat a notar una important davallada de les subvencions que rebien. De manera que, per tal de poder ajudar a finançar el projecte i garantir-ne la continuïtat, han decidit endegar una campanya basada en microdonacions, el que tècnicament es coneix amb el nom de crowdfunding. Aquesta campanya ha estat batejada amb l'etiqueta #femXAROP i l'objectiu és recollir, a través de la plataforma Verkami, 7.000 cullerades del “xarop del riure”. Cada cullerada és un euro que s'aporta al projecte, destinat íntegrament a l'activitat hospitalària. La iniciativa es va posar en marxa el dia 10 d'abril i durarà 40 dies.
L'associació ofereix diverses recompenses als mecenes que s'involucrin en la campanya. Depenent del tipus d'aportació, poden obtenir: la recepta del “xarop del riure”, una menció d'agraïment al web, la revista de l'associació, entrades dobles per a la 3a Marató dels Somriures, que es farà al Teatre Municipal de Girona el mes de juny, entre d'altres.
Aquesta és la primera acció de recaptació de fons que Xarop Clown difon a través de les xarxes socials, una via que, a parer dels responsables de l'associació, permet arribar a molts públics, fans, seguidors i amics que poden ajudar en la difusió del missatge #femXAROP i fer que aquest projecte de col·laboració sigui un èxit. En aquest sentit, els pallassos d'hospital fan una crida a la població perquè participin en aquesta iniciativa i aconseguir, així, que els nens i nenes que estan hospitalitzats al Trueta puguin seguir gaudint dels beneficis que proporciona el “xarop del riure”. “Una bona dosi de xarop reforça el sistema immunològic, relaxa el cos i la ment, i aconsegueix, mitjançant les rialles, millorar la qualitat de vida dels infants durant la seva hospitalització”, sosté l'associació. Les intervencions dels pallassos són sempre en parella i actualment actuen dos cops per setmana. Durant tres o quatre hores recorren la planta de pediatria i van passant per les habitacions fent actuacions adaptades a l'estat de cada nen.
L'evolució del projecte es pot seguir des de la pàgina de Verkami, a través de Facebook i també de Twitter. Si bé va començar fa pocs dies, Noguer es mostra satisfet amb la implicació de la gent en la iniciativa.