Societat

societat

Lloret explica als turistes les noves ordenances

Han editat 25.000 fullets en cinc idiomes en què s'expliquen les prohibicions i les multes previstes si s'incompleix la normativa

La campanya informativa porta per nom ‘Enjoy and respect'

L'Ajuntament de Lloret de Mar, a través de Lloret Turisme, ha començat la campanya Enjoy and respect (‘Gaudeix i respecta') amb l'objectiu d'explicar les noves ordenances de civisme i convivència i de via pública als turistes. Per això ha editat 25.000 fullets en cinc idiomes: català, castellà, anglès, francès i alemany (5.000 exemplars per idioma). “Es tracta que gaudeixin de la destinació, perquè hi ha molt a oferir, però també hi ha conseqüències si no es compleix el que fixa el sentit comú”, va explicar Jordi Orobitg (ERC), tinent d'alcalde de Turisme.

Una cara del fullet és la d'“enjoy” i va dirigit a remarcar les potencialitats de Lloret. Esport, música, shopping i gastronomia són alguns dels aspectes que ressalta. S'il·lustra amb imatges impactants de la vila i s'hi afegeixen recomanacions com ara “no portis res de valor a la platja”, “protegeix-te del sol” i “no compris al carrer, els venedors ambulants no et donen garanties”.

A l'altra cara, hi ha el “respect” i es detallen pròpiament les infraccions recollides en les noves ordenances i quines multes es preveuen com a sanció. Alguns exemples: “Prohibit realitzar o participar en pubtours o discotours, fins a 1.500 euros”; “prohibit anar en banyador pel centre de la població i carrers no contigus a la platja, fins a 750 euros”; “prohibit fer necessitats fisiològiques i escopir a l'espai públic, fins a 1.500 euros”; “prohibit fer malbé el mobiliari urbà, fins a 3.000 euros”...

La campanya es reforçarà amb la imatge penjada en banderoles. També s'impulsarà una iniciativa d'informació similar als operadors turístics i als empresaris locals.

LA FRASE

Es tracta de fer difusió de les ordenances de civisme
Jordi Orobitg
Regidor de Turisme de lloret

A la recerca del turista de Suècia

L'Ajuntament de Lloret de Mar s'ha fixat canviar el model turístic de la ciutat. Per això, a part de les campanyes dirigides al públic rus, també se n'estan fent per captar els provinent de Suècia. En aquest sentit, s'han inserit anuncis al diari gratuït Metro de diverses ciutats sueques, amb una difusió d'1,2 milions d'exemplars. També es farà un sorteig entre els lectors per fer una estada a la tardor a Lloret. El suec, com el rus, és un turista familiar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.