Societat

Els conductors reincidents pagaran més

Interior posa en marxa noves mesures per intentar frenar la sinistralitat

El nombre de morts creix un 7%

Severitat a la carretera i contra els conductors temeraris. El Servei Català de Trànsit (SCT) i els Mossos d'Esquadra incrementaran la quantitat de controls policials de trànsit per intentar reduir la sinistralitat viària, ja que aquest 2012 ha augmentat gairebé un 10% el nombre de morts i ferits greus. La vigilància se centrarà sobretot en vies principals no desdoblades i inclourà controls “integrals” que vigilaran la velocitat, l'alcoholèmia i l'estat del vehicle. El reforç de les mesures de vigilància s'aplicarà a partir de diumen-ge vinent i es mantindrà
durant tot l'estiu.

A més, en el cas dels conductors que siguin multats tres vegades per conductes de risc en menys d'un any tindran un increment del 30% en l'import de la tercera sanció. En la presentació de les noves mesures, el conseller d'Interior, Felip Puig, va instar ahir els conductors a no relaxar-se al volant, després d'anys de bones estadístiques.

Les xifres

Les causes del canvi de política cal buscar-les en les estadístiques: de l'1 de gener al 24 de juny han mort 104 persones a les carreteres, set més que el 2011, cosa que suposa un augment del 7,2%. També hi ha hagut 461 ferits greus, cosa que es tradueix en
51 ferits greus i morts
més que l'any passat.

Les conductes de risc, com ara l'avançament en línia contínua o zones perilloses, cosa que suposa xocs frontals; la velocitat excessiva o inadequada, que provoca sortides de via; l'envelliment del parc automobilístic i el seu manteniment deficient a causa de la crisi econòmica, i el transvasament d'un 4% de vehicles de les vies de peatge a vies no desdoblades i gratuïtes, són les causes principals de l'increment de la sinistralitat.

Així, la mobilitat en les vies de peatge ha baixat un 7% des del 2010 i entre un 15% i un 20% des del 2007. Mentre que a les vies gratuïtes la circulació ha baixat un 4% en els últims dos anys i un 6% des del 2007. Això i l'augment d'entre 1,5 km/h i 2 km/h en la velocitat mitjana, hauria provocat alguns accidents, ja que els conductors corren més en veure la via més buida. Segons Trànsit, el descens del nombre de vehicles s'ha notat més en la mobilitat obligada, mentre que en determinats dies i zones ha augmentat la
mobilitat no obligada.

Vies d'atenció especial

Per això, l'atenció dels Mossos se centrarà en aquests eixos: C-12, l'eix de l'Ebre; l'N-240 i la C-14 entre Tarragona i les terres de Lleida; la C-13 i C-14, de Lleida i Tàrrega als Pirineus; l'N-340 des de l'Ebre fins al Baix Llobregat; la nova C-15, del Garraf al Bages; la C-55, del Baix Llobregat al Bages; la C-25, l'eix transversal; la C-35 del Vallès a
la Costa Brava sud, i l'N-II, del Maresme a Girona.

En aquestes carreteres ha augmentat un 4% el nombre d'accidents respecte a tota la xarxa viària catalana, acumulen el 25% dels morts i ferits greus i el 51% dels morts, en concret 53 de 104. La situació és especialment greu a les carreteres de les comarques de ponent.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.