Societat

A l'espera de la nota final de setembre

Tornen els exàmens de recuperació després de gairebé una dècada

Els professors desconfien de l'èxit de la mesura

L'any 1995, el Departament d'Ensenyament decidia suprimir els exàmens de recuperació de setembre de l'ESO i batxillerat. Ahir, gairebé dues dècades més tard, es van tornar a recuperar les proves en aquestes dates. En total, 105.799 alumnes d'ESO i primer de batxillerat, dels 259.919 que cursen aquests estudis, van realitzar aquesta avaluació extraordinària. La mesura forma part del pla per a la reducció del fracàs escolar a Catalunya, tot i això, els professors desconfien del seu èxit. Una opinió que també comparteix el president de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica, Jaume Aguilar, que creu que “històricament ja es va demostrar que aquests exàmens no funcionaven i per això es van eliminar. És inútil, ja que la quantitat d'alumnes que estudien durant els mesos d'estiu és molt reduïda”. A més de les proves, els alumnes han hagut de fer feina durant l'estiu, elaborant els diferents treballs que els han assignat. “Les mesures s'han de fer durant el curs, amb la implicació de la família”, comenta Aguilar.

Pels professors, les proves suposen un mal de cap a l'hora de tancar els grups i muntar horaris. “El principal inconvenient és el desgavell a l'hora de fer les classes. A secundària ja hi ha molts grups grans, de més de 30 persones”, assegura Aguilar. I hi afegeix: “Molts centres educatius estan plens i hi ha una tercera part dels alumnes que estan pendents de saber si finalment repetiran o passaran de curs”. A més, l'organització de l'avaluació dels exàmens extraordinaris, que finalitzen avui, corre a càrrec de cada escola. Dilluns, però, s'ha de donar a conèixer el resultat per començar el curs dijous.

Sens dubte, l'avaluació extraordinària dóna més marge d'estudi: dos mesos enfront la setmana que tenien abans els alumnes, ja que acabaven els exàmens finals al juny i la setmana següent ja havien de recuperar les assignatures suspeses. Tot i això, Aguilar creu que el que fa falta per reduir el fracàs escolar són “recursos econòmics i de professorat”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.