Societat

L'escola necessita millorar en ‘mates', ciències i lectura

Una prova de nivell d'àmbit internacional situa els alumnes de l'Estat espanyol per sota de la mitjana de l'OCDE

No és un tòpic, és una realitat. El sistema educatiu de l'Estat espanyol necessita millorar en les assignatures troncals de matemàtiques, ciències i lectura. Dos estudis de nivell d'àmbit internacional fets el 2011 a alumnes de quart de primària –de 9 i 10 anys– i fets públics ahir conclouen que en aquestes tres especialitats els resultats són inferiors a la mitjana dels països desenvolupats.

En lectura, la prova PIRLS ha situat els alumnes espanyols en el número 22 del rànquing, amb una puntuació de 513 punts, quan la mitjana dels països de l'OCDE és de 538. El nivell s'ha mantingut estable en relació amb les mateixes proves que es van fer el 2006.

Pel que fa a les proves TIMSS de matemàtiques i ciències, la posició en el rànquing és la 23 i la 21, respectivament. En matemàtiques, s'obtenen 482 punts, quan la mitjana de l'OCDE és de 522, i en ciències, 505, i la mitjana és de 523. En lectura el país líder és Finlàndia, mentre que Corea lidera el rànquing de les matemàtiques i les ciències.

En l'estudi van participar 8.580 alumnes a Espanya i un quart de milió a tot el món. No hi ha dades detallades per autonomies, tret de les Canàries i Andalusia, que van fer una ampliació dels exàmens.

Les proves diferencien entre escoles públiques i privades o concertades, i els resultats són millors en aquest segon grup. No hi influeix el tipus d'escola, sinó l'entorn familiar dels alumnes. Millor situació econòmica de la família, més bones notes.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.