Societat

turisme

Més sinergies entre costa i interior, clau per a la Selva

El Consell vol unir esforços entre el territori per impulsar el turisme

Es potenciarà l'art, el golf i la ratafia

El Consell Comarcal de la Selva aposta per la suma de sinergies entre el seu litoral i el seu interior per potenciar el turisme. És una de les conclusions de l'estudi Hibritur Selva, que el Consell va presentar ahir a Santa Coloma. D'una banda, es pretén que l'interior “enriqueixi i ajudi a diferenciar l'oferta de la costa”. I de l'altra, es vol que el litoral contribueixi a “augmentar la visibilitat i els fluxos turístics de l'interior”, oferint experiències turístiques a l'interior per als hostes de la costa, comercialitzant els productes genuïns de l'interior als circuits comercials de la costa, creant ofertes híbrides d'allotjament entre hotels de la costa i cases rurals de l'interior...

Són algunes de les propostes d'un estudi que no passa per alt que els dos territoris viuen d'esquena i amb estereotips. A la comarca interior se “simplifica en excés” el perfil del turista de la costa i, d'altra banda, els operadors turístics del litoral “no han mostrat curiositat per conèixer i explorar la singularitat de l'interior”, segons el text. A més, amb una mobilitat intracomarcal “força precària”.

Golf i ratafia

En l'estudi, s'aposta per posar valor al patrimoni natural, potenciar les eines digitals de promoció i centrar esforços en el turisme agroalimentari, l'industrial –potenciant la vella indústria, les fàbriques i les explotacions agroforestals–, i el vinculat amb el món de l'art. Així mateix, es creu que el golf i tot el que es mou al seu voltant poden ser una bona font de dinamització turística.

Finalment, es fa una llista de dotze punts amb propostes concretes per potenciar el turisme a la Selva. Hi destaca la Ratafiatur, amb aquesta beguda com a “factor aglutinador de noves experiències”; la promoció de la marca Vescomtat de Cabrera, i la Hibritermes, innovació al voltant del termalisme.

Els punts febles del turisme a la comarca

L'estudi sobre el turisme a la Selva ha detectat també algunes debilitats. Entre les més destacables hi ha l'escassa tradició de col·laboració entre actors –es parla fins i tot de “desconfiança”–, el dèficit en la creació de productes i serveis innovadors –s'opta per models “conservadors en lloc d'animar-se a explorar nous camins– i patrimoni devaluat i desconnectat. En aquest darrer aspecte, es posa de relleu el gran valor del patrimoni històric i natural de la comarca de la Selva, però es remarca que “no s'ha posat prou en valor per al turisme”. També es detecta una “clara desconnexió” i la falta d'un “esforç integrador i coherent que el gestioni com a conjunt”. D'altra banda, les oportunitats del territori es consideren “no valoritzades turísticament”, és a dir, hi ha moltes iniciatives amb arrelament al territori, però no s'estan aprofitant. “Cal desenvolupar fórmules de comercialització efectives.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.