Societat

Mig milió de passatgers sense vol directe a Barcelona

El Japó, la Xina, la costa oest dels EUA i l'Índia són destins aeris amb bon mercat des de l'aeroport del Prat

El comitè de rutes barceloní confia que Beijing li obri les portes d'aerolínies xineses

La prioritat del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA) de Barcelona és avui el continent asiàtic, tenint en compte la gran demanda desatesa de vols directes a capitals com ara Tòquio, Pequín, Seül o Nova Delhi. Efectivament, cada any viatgen entre les principals capitals asiàtiques i Barcelona més de 300.000 passatgers que han de
fer escala als aeroports
de connexió (hubs) de Frankfurt, París, Amsterdam o Londres Heathrow perquè cap companyia fa el vol directe tot i la demanda existent.

Per l'atractiu de la marca turística de Barcelona, fa anys que existeix un mercat directe entre el Japó i Catalunya –100.000 passatgers anuals– que es manté estable, però, la darrera dècada, amb l'emergència de les economies de països en vies de desenvolupament i l'obertura de les empreses catalanes cap a aquests mercats, aquesta demanda potencial s'ha ampliat cap a l'Índia, Corea del Sud o la Xina.

El gegant asiàtic ja és avui el primer destí amb vol indirecte des de Barcelona, amb uns 150.000 passatgers anuals entre Pequín, la capital política, i els centres financers de Xangai i Hong Kong. Per exemple, el CDRA treballa en la signatura d'un conveni amb l'aeroport de Pequín com un camí que li obri la porta de les aerolínies xineses, com ara Air China.

Després de la Xina, el segon gran mercat no cobert avui amb vols directes és la costa oest dels Estats Units, on recentment ha viatjat una delegació barcelonina presidida per l'alcalde Trias en què, precisament, l'exploració de connexions aèries directes ha estat un dels punts de l'agenda de treball amb els alcaldes de Los Angeles i San Francisco. A més, diverses rutes intercontinentals que ja tenen vol directe des de Barcelona disposen d'un potencial de creixement superior perquè la major o bona part de passatgers encara hi arriben fent escala en altres aeroports.

És el cas de Chicago, on l'any passat només un miler i mig de passatgers van utilitzar el vol directe existent, mentre que 36.596 hi van arribar fent escala. A la costa est dels Estats Units encara hi ha camp per córrer. Tot i que Nova York ja és el primer destí intercontinental directe des de la capital catalana, amb 209.329 passatgers l'any passat, encara hi ha 60.000 passatgers que hi van arribar a través d'altres aeroports de connexió. També hi ha espai per a més vols amb Buenos Aires i Saõ Paulo. Amb tot, aquest serà un any molt difícil per assolir algun dels objectius fixats tenint en compte que el trànsit està en recessió a l'Estat espanyol però també a la Unió Europea.

LA XIFRA

685.225
passatgers
que viatgen anualment entre Barcelona i diverses capitals asiàtiques i americanes han de fer escala.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.