Societat

Atenen 15.000 casos socials a la Selva el 2012

El Consorci de Benestar Social de la Selva va atendre l'any passat 14.710 problemàtiques, fet que representa un augment d'un 5,61% respecte al 2011. Pel que fa als serveis bàsics, es va arribar a les 24.610 intervencions, un 7,21% més que l'any anterior. Són dades extretes de la memòria del consorci del 2012, que s'acaba de presentar.

Joan Garriga, president del Consorci de Benestar Social, va explicar que el perfil d'usuari ha canviat i que ha passat de ser el d'una persona amb alguna problemàtica social –abans de la crisi– al d'una persona que perd la feina i no pot fer front als pagaments: “Comença a haver-hi moltes famílies que no tenen ingressos”, va dir. Sergi Carmona, gerent del consorci, va remarcar que les econòmiques –ingressos insuficients i deutes– i les laborals –atur– són les dues problemàtiques a les quals més han de fer front. I va revelar que el consorci, des de mitjan any passat, no pot concedir ajuts d'urgència directes a les persones afectades, tot i tenir-ho establert en el contracte programa. Ara bé, va assegurar que aquesta manca se supleix amb la línia d'ajuts socials per fer front als casos més urgents que, segons Carmona, ofereixen la majoria dels ajuntaments.

El consorci és una organització pública que gestiona els serveis socials de Lloret i els 24 municipis de menys de 20.000 habitants de la Selva.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.