mobilitat
Una càmera per enxampar qui passi en vermell
L'Ajuntament de Girona farà una prova pilot a la cruïlla del carrer de Barcelona amb Emili Grahit per reduir la sinistralitat
L'Ajuntament de Girona instal·larà en les pròximes setmanes un sistema de control automàtic que identificarà els conductors que passin el semàfor en vermell a la cruïlla del carrer Emili Grahit amb el de Barcelona. Serà el primer punt a la ciutat on un mecanisme registrarà de manera automàtica els vehicles que passin amb el semàfor en vermell.
El regidor de mobilitat, seguretat i via pública, Joan Alcalà, explica que s'ha triat aquest punt per iniciar aquesta prova pilot “perquè és un punt d'alta sinistralitat a la ciutat i on la gent respecta poc el semàfor en vermell”. En aquest sentit, Alcalà assenyala que “la plataforma que es va implantar per controlar amb càmera l'accés al Barri Vell de la plaça Catalunya és la mateixa que es farà servir per controlar aquests vehicles en aquesta cruïlla i no suposa cap més inversió”.
L'única inversió que representa el control amb càmeres de qui passi amb el semàfor en vermell són 45.977 euros que suposa el cost d'instal·lació de les càmeres que permetran sancionar amb posterioritat els conductors. El concurs que ha fet el consistori per contractar aquest servei s'ha adjudicat finalment a l'empresa Sociedad Ibérica de Construcciones Eléctricas.
Alcalà confia que, un cop feta l'adjudicació, es procedeixi a instal·lar el sistema, fet que comportarà que en les pròximes setmanes començarà a ser operatiu el control automàtic d'aquesta cruïlla, que permetrà la imposició de multes.
Conscienciar el ciutadà
El regidor de mobilitat adverteix: “Quan instal·lem la càmera ja n'informarem, perquè no es pretén recaptar, sinó conscienciar els conductors que cal respectar els semàfors.” Alcalà indica que també s'ha detectat que sovint els conductors van per sobre de la velocitat permesa en aquest punt de la ciutat. L'objectiu del consistori és que si la prova pilot funciona bé en aquesta cruïlla, que suporta un gran volum de trànsit, es pugui “estendre a altres cruïlles de la ciutat”. Des de la regidoria s'entén que “si s'aposta per treure entrebancs com ara ressalts i per millorar la sincronització, també cal que els conductors entenguin que cal respectar els senyals i els límits de velocitat”.
Fa mesos, el consistori va instal·lar comptadors en una trentena de cruïlles de Girona que no tenen cap més funció que conèixer el volum de trànsit a cada cas per predir noves polítiques.