Societat

L'alt tribunal balear rebutja suspendre el decret de Bauzá

Sosté que el decret llei que margina el català a les aules s'ha d'aplicar

Els mestres no descarten fer una altra vaga

Galleda d'aigua freda contra els mestres de les Illes Balears. Ahir, el Tribunal Superior de Justícia de Balears, TSJIB, va rebutjar suspendre l'aplicació del decret llei per al tractament integrat de llengües, TIL, tal com els docents havien plantejat. L'alt tribunal també els denega plantejar una qüestió d'inconstitucionalitat, ja que el procediment judicial contra la norma encara està obert. La interlocutòria del tribunal balear, però, amonesta el govern de José Ramón Bauzá, de qui diu que hi ha “indicis” d'abús de govern.

El sindicat STEI, que és el que va acudir al tribunal per aturar el decret que acabarà eliminant el català de l'ensenyament públic balear, va lamentar ahir que la interlocutòria se'ls donés a conèixer a través de la premsa. Malgrat la mala notícia, els sindicats i l'assemblea de docents ja han pensat altres vies legals per acudir al Tribunal Constitucional perquè declari inconstitucional la norma del PP.

L'Assemblea de Docents i els sindicats van tornar a reunir-se ahir per coordinar més accions, ja que les negociacions amb la conselleria continuen enrocades. “Nosaltres volem negociar el TIL i ara proposem que el decret sigui voluntari i que siguin els consells escolars de cada centre els qui decideixin l'aplicació o no de la norma”, va dir Maria Antònia Font. La portaveu de l'STEI va denunciar que ara el govern fins i tot diu que les decisions dels consells escolars no han de ser vinculants en tots els casos, cosa que “vulnera la llei”. Els docents no descarten donar un marge al govern i, a partir del gener, tornar a la vaga. Els pros i els contres s'estan estudiant.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.