Societat

mobilitat

Es prepara un nou concurs del transport urbà a Blanes

L'Ajuntament vol que el concessionari redueixi el dèficit actual de 300.000 euros anuals mantenint el servei

Transports Pujol estudia tornar's-hi a presentar però dependrà de les condicions

L'Ajuntament de Blanes està preparant un nou concurs per a la gestió del transport urbà a la ciutat. L'actual expira a final d'any. El plec de clàusules, que encara s'està redactant, perseguirà mantenir el servei i reduir el dèficit, que en aquests moments és de 300.000 euros anuals. “L'objectiu és mantenir el servei, però buscar un proveïdor que ens redueixi el dèficit, perquè encara estem en situació econòmica delicada”, va explicar l'alcalde Josep Marigó, que hi va afegir: “Es tracta que a l'Ajuntament li costi menys, però que l'usuari no ho noti.”

L'any passat, arran de la mala situació econòmica, l'Ajuntament va impulsar una reducció en el servei del bus urbà que va permetre rebaixar el dèficit a la meitat; fins aleshores, era de 600.000 euros anuals. “Busquem si hi ha algun concessionari que sigui capaç de reduir encara més el dèficit”, va afegir l'alcalde. És per això que el plec de condicions del nou concurs no inclourà grans inversions, ni noves línies, ni augments en les freqüències. Serà un contracte conservador, però amb la intenció que esdevingui més econòmic. És per això que tindrà una vigència més curta que l'actual.

Pujol, a l'expectativa

L'actual empresa concessionària del transport urbà de Blanes, Transports Pujol, va explicar que estudiarà tornar's-hi a presentar. Ara bé, el seu reposable, Jaume Pujol, va alertar que no acceptaran qualsevol condició: “Esperem presentar-nos-hi, però depèn de les condicions que es plantegin, ja que les línies són deficitàries”, va explicar. Finalment, Pujol va criticar que “es tarda molt a cobrar i al final no hi guanyes res”.

Passarà per ple

L'objectiu del govern local (PSC en minoria) era fer un concurs a quatre anys. En aquest cas, l'aprovació era competència de la junta de govern local i, per tant, no feia falta que passés per ple municipal. En la darrera sessió plenària, però, es va aprovar una moció d'ICV-EUiA en què es demanava que l'aprovació passés per ple. Malgrat que el govern local no estava obligat a complir aquesta moció, ha optat per passar-ho per ple; ara bé, modificant el període del contracte: és a dir, en lloc de ser per quatre anys, serà per quatre amb l'opció d'un cinquè de pròrroga. Amb aquest canvi, el govern local ja està obligat a sotmetre-ho al ple. “Allarguem un any la concessió perquè sigui competència del ple”, va sentenciar Marigó. El govern local espera que el plec de clàusules es pugui aprovar abans de final d'any.

LA FRASE

Es tracta que a l'Ajuntament li costi menys, però que l'usuari no ho noti
Josep Marigó
alcalde de Blanes

Nous preus dels interurbans

Els busos interurbans de la Selva Marítima gestionats per Transports Pujol, els que uneixen Blanes amb Lloret de Mar i Tossa de Mar, han reestructurat els preus. El bitllet senzill a grans trets s'ha encarit, tot i que s'ofereix un nou abonament mensual il·limitat. Segons van explicar des de l'empresa, amb aquests canvis la companyia ni hi guanya ni hi perd. Així, els bitllets senzills de dues zones –els que van de Blanes a Tossa de Mar– valen 2,80, fins ara valien entre 2,75 i 2,80. Els d'una zona –els trajectes entre punts intermedis–, 1,80, mentre que fins ara valien majoritàriament 1,65 i 1,75, tot i que també n'hi havien que arribaven als 2,05. Aquesta nova estructura de preus beneficiaran els tossencs que vulguin anar a l'hospital de Blanes que passen de pagar 2,05 a 1,80.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia