ICV-EUiA vol la unió de la línia de Lloret i Blanes
Creuen que la mancomunitat de la gestió reduirà costos i millorarà el servei
ICV-EUiA demanarà que el servei de bus entre Blanes i Lloret de Mar es mancomuni. “Permetria millorar els serveis al mateix cost o reduir el cost amb el mateix servei”, va destacar Víctor Catalan, regidor de Blanes. D'aquesta manera, segons va dir, es podrien oferir bitllets més econòmics i no hi hauria diferències entre els busos urbans –les línies de dins d'un municipi– i els interurbans –els que uneixen les dues poblacions.
Els ecosocialistes també consideren que la mancomunitat podria ser un al·licient perquè empreses grans del sector s'interessessin a optar-hi. En els darrers anys tant les línies urbanes com les interurbanes han estat en mans de Transports Pujol. Precisament, Javier Rodríguez Pacios, regidor de Lloret de Mar, va ser molt crític amb l'empresa, a qui va acusar de “mentir” i “d'ocultisme“. Pacios va apostar perquè el servei recaigués en una empresa mixta.
No al nou concurs
La proposta d'ICV-EUiA es concretarà amb la presentació d'una moció als plens dels dos ajuntaments en què es demanarà la creació d'una comissió d'estudi. D'altra banda, Catalan es va oposar a la intenció del govern de Blanes de fer un nou concurs per quatre anys per al transport urbà. “Ens neguem a una plica que superi el mandat”, va dir. Va apostar per un concurs “de transició” de dos anys, perquè el nou govern local pugui fer-ne un de nou a 12 o 14 anys amb el servei ja mancomunat.