Ateses 176 peticions de mediació veïnal a Salt, el 2013
Han servit per resoldre conflictes a les comunitats
Hi ha hagut 40 assessoraments jurídics i 19 tallers formatius
El servei de mediació, formació i assessorament de l'Oficina d'Habitatge de Salt va atendre l'any passat 176 sol·licituds de mediació. Es tracta sobretot de mediació en conflictes veïnals; alguns, per problemes concrets entre veïns, i d'altres, per alteració de les normes de la comunitat, falta de pagament de deutes, etcètera. Els primers –entre veïns– es resolen habitualment a través d'una reunió entre els afectats a l'Oficina d'Habitatge, a fi que exposin el seu problema i acordin ells mateixos la solució. Les mediacions demanades per presidents d'escala s'intenten fer efectives sobretot amb reunions de les comunitats. Per altra banda, el servei ha dut a terme 40 assessoraments jurídics a les comunitats, i 19 formacions a dins els mateixos edificis a fi de donar als responsables dels ens veïnals eines suficients per gestionar les seves comunitats. Es tracta tant d'aprendre a resoldre conflictes com, per exemple, de gestionar econòmicament les entitats.
Treball a quatre nivells
En els tallers de mediació i resolució de conflictes hi han participat durant el 2013 cinquanta presidents i secretaris. Totes aquestes actuacions s'emmarquen en el treball per millorar la cohesió al poble a través de la prevenció i el treball sobre els conflictes.
Les problemàtiques es treballen a quatre nivells: s'intervé en els conflictes que alteren la convivència entre els veïns, es tracten els problemes d'inseguretat, també es dediquen esforços a donar assessorament a les comunitats en qüestions econòmiques i, en darrer terme, s'informa i es fa pedagogia sobre la salubritat dins les comunitats. El servei el du a terme l'empresa Ètic Hàbitat, especialitzada a treballar qüestions relacionades amb l'habitatge, l'urbanisme i l'entorn comunitari, i que fa un any que treballa a Salt.