Societat

SARA WERNER

EMPRENEDORA I EXPERTA EN COMUNICACIÓ I MÀRQUETING 2.0

“Un 80% de les decisions de compra les pren una dona”

Jo també tinc por,
però faig que el desig d'aconseguir allò que vull sigui més fort
Tothom recepta emprenedoria i no sé pas si amb l'actitud n'hi ha prou.
L'actitud és fonamental, és el que et fa llevar cada dia! Emprendre és una aventura, una carrera d'obstacles que no acaba mai i n'has de saltar un darrere l'altre. Si al primer problema t'ho has de qüestionar tot i ja t'enfonses... ni et plantegis ser emprenedor. Les eines i el context es poden aprendre, el que cal és ser fort i tenir una visió optimista, trobar sempre la part positiva al que et passa. També calen aptituds com ara la constància –jo no llanço mai la tovallola– i saber escoltar, sobretot el client. Pots estar enamorat de la teva idea però qui mana és el client, és el mercat.
Diuen que la idea només és un 20% de l'èxit...
Sí, la resta és treball i més treball. Jo hi ha dies que contesto correus a les tres de la matinada!
Ja veig que és de les que aconsegueixen tot el que es proposen...
Sóc de l'últim poble dels Pirineus, de Candanchú, i el meu futur era o en una granja o a l'estació d'esquí. Al poble tothom hauria dit que era impossible que arribés a fer qualsevol de les coses que he fet, però per mi impossible no existeix. Sona a clàssic, però sóc de les que creuen que el més important és tenir un somni i lluitar per ell.
I el seu, de somni?
Jo pel meu somni he anat mal vestida a buscar el subsidi de pobresa a un ajuntament. La gent té somnis i té pors. Jo de por també en tinc, però faig que el desig d'aconseguir allò que vull sigui més fort. Amb el temps i amb tot el que he viscut m'he adonat que quan tens les coses clares i treballes en una direcció concreta, amb fermesa, les coses acaben sortint. S'ha de creure més que tot sortirà bé!
En aquest context de crisi... amb creure n'hi ha prou?
Sóc conscient que hi ha situacions personals complicadíssimes i no diré a ningú que sigui fàcil, però crec que de tot te'n pots sortir. A vegades cal canviar de camí, jo he hagut de canviar la meva vida de cap a peus dues vegades. Primer, als 21 anys quan, després de tota una vida dedicada a ser ballarina, em vaig lesionar i ho vaig haver de deixar. Llavors vaig recuperar el somni de ser Melanie Griffith a la pel·lícula Armas de mujer, i em vaig posar a estudiar, a treballar i a estalviar perquè volia ser emprenedora. Amb els 60.000 euros em vaig plantar a una fira que m'interessava a París, però allí se'm va parar un ronyó. Sis mesos d'hospital i arruïnada de cop pel cost de l'operació, la diàlisi i un trasllat amb avió. Però des de l'hospital i sense ni cinc vaig tornar a començar, demanant als metges accés a internet una estona cada dia, introduint-me en aquest món, creant un nou projecte i buscant inversors! Per difícil que sigui la situació, sempre pots trobar una sortida, una via en la qual tu pots aportar alguna cosa.
I això de posar el nas a internet no li va anar malament del tot. Amb Nosotras.com va triomfar?
Sí, vam aconseguir 1.800.000 seguidores al mes i més de mig milió de seguidors a les xarxes socials. El món de la dona és molt fort i aquí vam saber trobar un nínxol i convertir el que només era un blog en el club d'oci per a la dona a internet més important d'Espanya i de Llatinoamèrica. Pensa que un 80% de les decisions de compra les pren una dona i moltes vegades les empreses estan dirigides per homes que no entenen com pensem. A més, les dones mirem més internet i som més assídues a les aplicacions per a tabletes...
Ha fet de la condició femenina la seva arma de batalla...
No sóc feminista, sinó femenina. Hi ha molts valors del feminisme que respecto i abandero, però no entenc que calgui ser com un home per estar en el món dels negocis. Com a dona tinc unes eines diferents per negociar i les reivindico.
Experta en el món de la dona 2.0 i en les vendes en línia. El futur és a la xarxa tant sí com no?
Sí! Primer es deia que això de les xarxes socials era només una moda, però ara el que està movent el món és la hiperconnectivitat: poder estar connectat amb tothom quan vulguis, de manera immediata. És l'ara i l'aquí, i això beneficia el paper polifacètic de la dona, que massa sovint no pot pensar en el futur perquè té mil coses ara. La hiperconnectivitat facilita i facilitarà molt la vida de la dona.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia