Societat

Imputen tres directius de FGV per l'accident del metro de València del 2006

La jutgessa els cita a declarar per participar en la col·locació de balises a la Línia 1, on hi va haver el sinistre que va causar la mort de 43 persones i en va ferir 47 més

La jutgessa que investiga l'accident de Metro de València, en el qual van morir 43 persones i 47 més van resultar ferides el 2006, ha citat a declarar com a imputats tres directius de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), que van participar en el 1999 en el projecte de col·locació de balises a la Línia 1 del metro, a la qual pertany l'estació de Jesús, on hi va haver el sinistre el 3 de juliol d'aquell any.

Segons la resolució facilitada pel Tribunal Superior de Justícia (TSJ) del País Valencià, la jutgessa accepta el recurs de reforma pel qual s'admet la imputació de tres dels cinc directius que sol·licitaven les acusacions i la Fiscalia. Els imputats eren responsables de la planificació i programació de les balises de seguretat que havien de frenar els combois amb excés de velocitat. Es tracta de la primera vegada que la jutge imputa directius de FGV.

Els imputats són el director adjunt d'explotació de FGV l'any 2006, Vicente Contreras, el director tècnic, Francisco García i el director del departament d'estudis en el moment de l'accident, Francisco Orts. Estan citats el 17, 24 i 26 de juny .

Per primera vegada en tota la investigació judicial, la jutgessa Nieves Molina accedeix a les peticions de les parts d'imputar els responsables de seguretat del metro. Durant la primera instrucció, entre els anys 2006 i 2007, la magistrada va concloure que l'únic responsable de l'accident era el conductor del comboi a causa de l'excés de velocitat i va arxivar el cas. El tren circulava a 80 quilòmetres per hora en un tram indicat per a 40 quilòmetres per hora.

Les acusacions sostenen que va haver-hi errors en la programació i planificació de les balises, que haurien d'haver frenat el tren i evitar el seu descarrilament. Els imputats podrien haver comès una imprudència amb responsabilitats penals.

La reclamació de reobertura de les investigacions és una exigència per part de l'Associació de Víctimes del metro de València des del tancament. Els familiars protesten el dia 3 de cada mes des de l'any 2006 a la Plaça de la Mare de Déu de la ciutat per recordar les víctimes i per reclamar noves diligències.

Aquest grup de familiars considera que va haver-hi nombroses irregularitats en la comissió parlamentària així com en la investigació judicial i que no es varen aportar totes les dades ni citar tots els testimonis. Els partits valencians de l'oposició donen suport a la reobertura d'unes investigacions que varen concloure responsabilitzant del descarrilament el conductor del comboi, mort a l'accident, per un excés de velocitat.

L'associació sosté, basant-se en diversos informes, que els sistemes de seguretat haurien d'haver frenat el comboi abans d'entrar a la corba on el tren va descarrilar, tot i que hi pogués haver un excés de velocitat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia