CUP, ICV-EUiA i PSC exigeixen la dimissió de Manel Prat després que el jutge hagi avalat la versió d'Esther Quintana
Recorden que el director dels Mossos va dir que dimitiria si es trobava alguna prova que s'havien disparat pilotes de goma
La CUP, ICV-EUiA i el PSC han exigit aquest dijous la dimissió del director de Mossos d'Esquadra, Manel Prat, després que el jutge instructor hagi determinat que hi ha “suficients elements” per concloure que Ester Quintana va perdre un ull per una pilota de goma disparada pels Mossos d'Esquadra durant la vaga general del 14 de novembre del 2012. Les tres formacions han recordat que Prat va dir que dimitiria si apareixia una prova que s'havien disparat pilotes de goma el dia dels fets. Una cosa que consideren que ha quedat constatada en la interlocutòria del titular del jutjat d'instrucció 11 de Barcelona, Francisco González Maíllo.
El jutge que investiga les ferides causades a la manifestant ha donat per bona la versió de Quintana i considera cert que aquesta va perdre l'ull arran d'una actuació policial que qualifica d'“imprudent i desproporcionada”. En el seu escrit, el magistrat recull la conclusió dels metges forenses que una pilota de goma és l'únic objecte que pogués haver causat la lesió de Quintana.
Davant d'aquestes noves circumstàncies, la CUP ha tornat a demanar la renúncia del director de la policia i ha exigit en un comunicat que s'assumeixin totes les responsabilitats “penals i polítiques”. En aquest sentit, demana al departament d'Interior que activi “tots els mecanismes per aclarir el cas perquè no es dilati la investigació” i que es garanteixin els protocols de reparació a la víctima.
La formació critica en el seu escrit s'hagin donat fins a “quatre versions oficials diferents consecutivament desmentides”.
El diputat d'ICV-EUiA i portaveu del grup a la comissió d'Interior, Jaume Bosch, també ha reclamat a Prat que dimiteix “tal com havia declarat” que faria “en diverses ocasions si es provava que Quintana havia perdut l'ull per una pilota de goma”. En qualsevol cas, ha avançat que el seu grup “tornarà a exigir la dimissió de Manel Prat al Parlament” si ell no ho fa abans. Bosch ha recordat que els ecosocialistes han demanat diverses vegades al Parlament la dimissió del director de la policia “però els vots de CiU i ERC sempre han impedit que fos aprovada”.
De la seva banda, el portaveu d'Interior del grup socialista, Ferran Pedret, també ha demanat la dimissió “immediata” de Prat perquè, segons ell, “el seu paper en aquesta crisi i en el conjunt de la seva gestió està fent molt mal a la credibilitat dels Mossos d'Esquadra i a la confiança dels ciutadans”.
El socialista ha assegurat que no n'hi ha prou amb les “excuses” que ha demanat el cap dels Mossos, Josep Lluís Trapero: “És l'hora de les responsabilitats polítiques”, ha reblat. En aquest sentit, ha recordat que Prat i l'aleshores el conseller Felip Puig “van contribuir a un lamentable descrèdit del govern i del cos de Mossos d'Esquadra, en una cadena erràtica d'explicacions, que se succeïen l'una a l'altra a mida que alguns ciutadans anaven facilitant informació que les desmentia”.
Al seu parer, si Prat no dimiteix el conseller Espadaler hauria d'exercir la seva responsabilitat i cessar Prat “de forma immediata” per situar un nou director general de la seva confiança.