Societat

Barcelona té en projecte 40 nous hotels que sumen 2.500 habitacions més

Un estudi demostra la importància creixent del turisme de compres a la capital de Catalunya

El sector reclama més flexibilitat en els horaris

El fenomen del turisme a Barcelona sembla no tenir aturador i les perspectives de creixement no animen només l'aparició de les pàgines web que ofereixen allotjament alternatiu en domicilis particulars, sinó que el sector convencional està en plena fase d'expansió. Bona mostra d'aquesta realitat són els 40 projectes de nous hotels que hi ha en marxa a la ciutat i que es consolidaran en els pròxims anys.

L'obertura dels nous establiments hotelers suposarà afegir 2.500 habitacions més a l'oferta actual, segons va explicar ahir Joan Molas, president de la Federació Espanyola d'Hotelers i Allotjaments Turístics (CEHAT) en un seminari organitzat per l'Aula d'Innovació Turística d'Esade. L'oferta actual de la ciutat és de 583 establiments, amb 73.437 places, segons l'enquesta d'ocupació de l'Ajuntament de Barcelona del desembre passat.

Al seminari, el catedràtic de màrqueting i especialista en la temàtica turística Josep Francesc Valls va presentar un estudi sobre el turisme de compres a Europa, amb el sorprenent resultat que Barcelona és la primera destinació d'aquest segment. Segons aquest estudi, el 34% de la despesa dels turistes a Barcelona es dedica a les compres. La capital de Catalunya no només és líder en aquest sector, sinó que té a molta distància altres ciutats que competeixen en aquest segment del shopping. A Londres, la despesa per compres que fan els turistes és del 28%; a París, del 24%; a Amsterdam és del 19%, i a Roma, de l'11%.

Una de les ofertes complementàries en el sector de les compres a Barcelona és la Roca Village, que forma part del grup internacional Value Retail, que disposa de nou espais similars a tot Europa, un dels quals a la localitat madrilenya de Las Rozas. De la comparació dels dos centres de l'Estat, en destaca el fet que a la Roca hi ha una presència d'estrangers que arriba al 56%, mentre que a Madrid els turistes d'altres països són només el 16%. Aquesta dada no fa sinó confirmar la força de Barcelona entre els mercats internacionals de turisme, davant la davallada de Madrid.

La importància de la dada del turisme de compres a Barcelona va ser aprofitada per la directora de negoci de Value Retail a Espanya, Elena Foguet, per assegurar que aquest és un sector tan important com ho podia ser abans el del turisme cultural.

Per la seva part, Joan Molas va insistir en la necessitat de potenciar aquest sector i va demanar una flexibilització dels horaris.

LES FRASES

No pot ser que no es pugui sopar a la una de la matinada ni anar a comprar els diumenges a la tarda
Joan Molas
president de la confederació espanyola d'hotels
El segment turístic del ‘shooping' és ara tan important com ho va ser el del turisme cultural
Elena Foguet
directora de negoci de value retail espanya
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia