Societat

infraestructura

Vila augura un acord per dur el tren a la T1 del Prat

Avança que Foment s'avindrà que una llançadora uneixi la terminal amb Sants el 2017

No hi ha canvis a l'L9

La connexió ferroviària amb la terminal T1 de l'aeroport del Prat podria quedar desbloquejada la tardor que ve. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va anunciar, ahir, que el Ministeri de Foment hauria donat per bona la proposta d'habilitar un tren llançadora des de la terminal T1 fins a l'estació de Sants que va fer-li arribar ja fa un any.

Tot i que el calendari no depèn del seu departament, Vila creu que Foment podria estar a punt de licitar els tràmits del concurs públic. Quedaria només per esbrinar si es treu “només a concurs l'obra” o si es concursarà per “l'obra ferroviària i l'operador ferroviari que gestionaria la llançadora”, va explicar, ahir. Vila creu que la “proposta tan raonable és prou competitiva per engrescar operadors”. La segona opció de licitació seria la preferida pel govern català, perquè acceleraria els tràmits i en facilitaria l'execució. El projecte de llançadora feia rendible l'obra i els trens al preu de sis euros per trajecte. El pla és que hi hagi un tren cada quart d'hora, el temps necessari per arribar a la xarxa de doble via de l'antiga terminal i connectar amb la línia del Prat cap a Sants. Connectaria l'estació central en 19 minuts i la de Passeig de Gràcia en 25 minuts. Diversos operadors privats s'han interessat pel projecte.

L'operació podria arribar als 217 milions d'euros. La llançadora evitaria l'actual sistema de connexió ferroviària fins a l'antiga terminal T2 i d'allà un autobús d'enllaç entre terminals. Els autobusos directes fins a la T1 supleixen aquest sistema i han augmentat força el nombre d'usuaris.

L'arribada del tren a la T1 permetria donar ús al calaix ja previst per a aquest mitjà de transport a la terminal, en desús des del 2009. També facilitaria la millora de l'actual estació, prop de la T2.

La llum verda per al projecte no implicaria cap retard en les obres de la línia 9 del metro. El govern va anunciar fa mesos que preveu que l'L9 arribi a l'aeroport durant el primer semestre del 2016. Es considera que hi ha prou usuaris i turisme per fer rendibles les dues opcions de transport públic, tant el tren directe com el metro, que obliga a diversos enllaços.

LA XIFRA

17
milions de passatgers han passat pel Prat durant el primer semestre del 2014, ja molt a prop de Barajas.

LA DATA

16.06.09
Dia de la inauguració de la T1 del Prat. Des de llavors, funciona amb autobusos com a transport públic.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia