En un marc de diàleg i de col·laboració, l'Ajuntament de Tarragona i la plataforma de locals d'oci nocturn s'han compromès a posar el fil a l'agulla i treballaran plegats per adaptar la normativa a la realitat, però sempre amb el consentiment dels veïns, l'element indispensable perquè l'acord duri. S'analitzaran les situacions dels locals i, si compleixen tots els requisits, s'adaptaran les llicències a l'activitat real. El grau d'exigència i de compliment de les obligacions serà màxim.
Tant el consistori com els responsables dels pubs i bars de Tarragona –reunits recentment en una plataforma– són conscients que, ara mateix, en matèria de llicències i de permisos, s'estan produint molts incompliments, i que aquesta situació podria derivar en un panorama molt més conflictiu d'aquí a poc. Per això, les dues parts han posat de manifest la necessitat d'adaptar la normativa a la realitat actual per posar fi al desgavell i a la por dels empresaris per si els tanquen els locals per incompliment d'una llei que no sempre és igual per a tothom.
En la trobada, el consistori va acordar que s'estudiarà amb atenció el cas de cada bar que desitgi normalitzar la seva situació, per després comparar-ho amb la llicència atorgada. Un cop fet l'estudi, se li faran tota una sèrie de recomanacions i llavors es plantejaran seriosament adaptar-li la llicència a la realitat, però amb totes les exigències i restriccions que això comporti. «Es tracta de regular una activitat perquè d'una banda reporti ingressos als empresaris, però de l'altra, també garanteixi el descans dels veïns», van explicar fonts municipals. En el cas que això passés, possiblement caldria canviar la normativa municipal, ja que actualment està prohibit atorgar llicències de bar musical tant a la Part Alta com a la Part Baixa, tot i que la fórmula l'haurà de definir el consistori. En cap cas no se'n concediran de noves.
La clau és la convivència
Des de l'Ajuntament es treballa perquè «les dues parts puguin conviure i se sentin a gust», en relació amb el fet que qualsevol pas que es faci hauria de tenir el vistiplau del moviment veïnal. Al mateix temps, es destaca que «en els últims divuit anys, l'Ajuntament no tenia en l'ordre del dia la reordenació de l'oci nocturn i mai hi havia hagut diàleg amb els locals.»
En aquest aspecte, l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, va explicar la setmana passada a aquest diari que el caos i el desgavell actual amb les llicències de bars i pubs eren una herència del passat. Ahir, fonts del consistori es van ratificar, tot explicant que «la llei actual no s'ajusta a la realitat». Per la seva banda, des del grup municipal de Convergència i Unió es va lamentar que Ballesteros «practica la política de retrovisor» i «sempre defuig responsabilitats». A més, els nacionalistes van recordar que en el cas de la cerveseria Highland –un local que realitza una activitat que no preveu el seu permís–, «la llicència està ben donada i que són els propietaris els que n'incompleixen els termes.»
Agilitar els tràmits
El portaveu de la plataforma, Raül Molina, va destacar el tarannà del consistori i va elogiar el compromís adquirit per les dues parts. «S'agilitaran els tràmits per adaptar les llicències, s'arribarà a un punt d'acord i després seran més exigents, i això ja ens sembla bé», va assegurar el representant del col·lectiu de bars. En el proper mes, tant la plataforma com el consistori faran un decàleg de les principals necessitats i en breu les posaran en comú.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.