Societat

transport

CaixaBank gestionarà el nou títol integral de transport

L'ATM va adjudicar ahir el contracte de la nova targeta, que ha d'estar totalment desplegada l'any 2018

Substituirà tots els títols actuals no només a Barcelona sinó al conjunt de Catalunya

La Caixa guanya protagonisme en la gestió de la mobilitat de l'àrea de Barcelona. No només perquè una de les empreses de la qual és accionista, Saba, gestiona la majoria dels aparcaments privats de la capital catalana sinó perquè serà també l'encarregada d'implantar i gestionar la T-Mobilitat, la nova targeta de transport públic que ha d'acabar substituint tots els títols actuals no només a Barcelona sinó al conjunt de Catalunya.

L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) va adjudicar ahir, tal com estava previst, el contracte per a la implantació del nou títol de transport integrat de Catalunya, la T-Mobilitat, al grup SOC Mobilitat –integrat per Caixa Bank, Fujitsu, Indra i Margina–. Al concurs es van presentar tres empreses més, una d'elles El Corte Inglés, però al final es van retirar.

El contracte s'ha adjudicat al SOC Mobilitat per un import de 58,1 milions d'euros per implantar la maquinària i el programa necessaris per al llançament de la T-Mobilitat en totes les empreses de transport públic que formen part del sistema tarifari integrat. El procés estarà tutelat per l'ATM, que mantindrà el control i la propietat del sistema.

La T-Mobilitat substituirà totes les targetes de transport integrat, primer a la ciutat de Barcelona i en uns anys al conjunt de Catalunya. L'objectiu és que el nou títol estigui totalment desplegat l'any 2018.

A banda dels avantatges del nou títol, el Departament de Territori i Sostenibilitat indica que també servirà per poder accedir a diferents serveis de mobilitat, com ara bicicletes públiques i aparcaments.

LA XIFRA

58
milions
és el que costa implantar la maquinària i el programa necessaris segons el contracte d'adjudicació.

Xips en lloc de bandes magnètiques

La tecnologia de la T-Mobilitat, la targeta que ha d'acabar substituint tot el sistema tarifari integrat al conjunt de Catalunya, es basa en xips i no en bandes magnètiques com fins ara. Això farà més difícil el frau, especialment pel que fa a les falsificacions i a la utilització de targetes d'un nombre de zones inferior al que toca. També permetrà fer descomptes en funció dels viatges i oferirà la possibilitat de pagar totes les despeses de transport.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia