Societat

Adif preveu reobrir la línia del TAV Girona-Figueres aquest diumenge

Santi Vila qualifica d'“inadmissible” que la infraestructura tingués pendent acabats com el tancament dels pous d'extracció de sorra per on va entrar l'aigua

La línia de TAV entre Girona i Figueres, interrompuda des del dilluns 29 de setembre a causa de la inundació de les vies a l'estació gironina, es reobrirà diumenge que ve dia 5 si no sorgeixen imprevistos en les tasques de bombeig de l'aigua, segons ha avançat a Efe un portaveu d'Adif.

Efectius dels Bombers de la Generalitat, de la Unitat Militar d'Emergències (UME) i tècnics d'Adif estan treballant en el bombeig de la gran quantitat d'aigua que va convertir en un riu les vies de l'estació del TAV de Girona, després de les torrencials pluges del passat cap de setmana.

Adif, que ha contractat nou bombes per extreure l'aigua, a més de la que utilitzen els bombers i l'exèrcit, ha anunciat que podrà restablir el servei entre Figueres i Girona al llarg del pròxim diumenge.

El conseller català de Territori, Santi Vila, ha lamentat aquest divendres que “per uns centenars de milers d'euros”, que segons ha explicat era el que faltava per culminar les obres del TAV a Girona, s'hagi inundat el túnel de l'estació.

Vila ha qualificat d'“inadmissible” que la infraestructura tingués pendent acabats com el tancament dels pous d'extracció de sorra per on va entrar l'aigua d'un desbordament.

El Col·legi d'Enginyers de Catalunya va assegurar ahir en un comunicat que, en contra del que diu Adif i segons la informació de què disposen, els problemes d'evacuació del clavegueram no van ser la causa principal de la inundació del túnel de l'AVE a Girona.

L'Ajuntament de Girona i Adif estan en desacord sobre els motius que van provocar la inundació del túnel de l'AVE en aquesta ciutat i, mentre el primer apunta a errors del gestor ferroviari, aquest considera que el problema va ser del clavegueram urbà.

El Col·legi d'Enginyers assenyala que el volum de la pluja que va caure, tot i ser elevat, no va ser excepcional i va subratllar la complexitat del soterrament de l'AVE a Girona, a causa de la presència del nivell freàtic i per la interacció de l'obra amb els serveis de clavegueram.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia