Societat

Oci

Futuroscope, l'altre parc temàtic ‘català'

Un 39% dels visitants al parc temàtic de l'audiovisual són de l'Estat espanyol i, d'aquests, almenys un 53% són catalans

El parc només manté una oficina oberta fora de França, a Barcelona

Es van tancar les oficines de Madrid,Londres i Bèlgica, però no la de Barcelona

Futuroscope, el parc temàtic de l'audiovual que acaba de ser guardonat, per segon cop en la seva història i primer cop en una instal·lació d'aquesta mena a Europa, amb el premi a la millor atracció mundial , és a Poitiers, a la regió de Poitou-Charentes, però pot considerar-se tranquil·lament com un altre parc temàtic català. La instal·lació va rebre l'any passat la xifra rècord d'1.650.000 visitants –n'acumula 45 milions des de la seva obertura l'any 1987– i, d'aquests, un 39% procedien de l'Estat espanyol. Doncs bé, d'aquests almenys un 53% eren catalans. Ell català és el públic majoritari entre el turista espanyol que visita la instal·lació que té entre les seves atraccions Arthur, l'aventura 4D –millor atracció del món l'any 2011– o El Petit Príncep.

Les dades, a més, segurament, es queden curtes. Futuroscope comptabilitza en aquest 53% els catalans que han comprat les entrades de forma directa, és a dir, mitjançant la web , trucant a l'oficina de Barcelona o al parc directament. Aquí no hi ha els catalans que ho han fet a través d'agències de viatges –aquestes centralitzen les dades a l'indret on tenen la seu fiscal– o directament a les taquilles de la instal·lació, als afores de Poitiers.

A banda d'això, Futuroscope l'aposta del parc pel públic català es veu també en el fet que l'empresa propietària, la Compagnie des Alps, només manté una oficina comercial arreu d'Europa, a Barcelona. La seva responsable, la directora de Futuroscope per Espanya i Portugal, la barcelonina Montse Balaguer, explica que “ja l'any 1990 quan el parc només tenia tres anys de vida, Futuroscope tenia una empresa de representació a Barcelona”. Posteriorment, es van obrir oficines a Madrid, a Londres o a Bèlgica. Entre els anys 2002 i 2003, l'empresa francesa va fer una reestructuració i només en va quedar l'oficina de Barcelona. Balaguer ho té clar: “els catalans han estat sempre de viatjar i, a més, tenen una especial relació amb França”. Les dades ho confirmem, dins del públic espanyol, el català és el principal usuari del parc, seguit del basc i el madrileny.

Nova temporada

Enguany, el parc va obrir el 7 de febrer passat i serà visitable fins el 3 de gener, tot i que a partir de mitjans de setembre ja no obre cada dia. Fidel a la seva filosofia, aquest any ha invertit cinc milions d'euros en noves atraccions. Balaguer explica que aquest fet és marca de la casa: “cada any s'inverteix al voltant del 10% de la facturació en renovar el 20% de l'oferta”. Els responsables de Futuroscope defensen que aquest fet fa que el 60% dels usuaris tornin a visitar-lo en pocs anys.

Després del cop d'efecte de l'any passat amb La Màquina del Temps, l'experiència inspirada en el món d'Els Rabbids creats pel gegant dels videojocs Ubisoft, i que els ha valgut el guardó de millor atracció del món, el parc del multimèdia ha obert aquest any amb una nova atracció que es divideix en vuit, l'Arena Fun Xperiences. La proposta, un recorregut per vuit activitats que uneixen activitat física i tecnologia, entronca amb la idea del parc de convertir-se cada cop més en familiar. Proves cronometrades, bàsquet sobre trampolins, caiguda lliure dins de tobogans, etcètera, en 1.000 metres quadrats.

Les novetats d'enguany, però, també inclouen l'atracció Els Misteris de Kube, que s'estrenarà al llarg de la segona quinzena d'abril. Es tracta d'un espectacle en viu que barreja acròbates, ballarins i arts digitals com el mapping. Les novetats del 2015 inclouen també un museu del futur, d'un futur no massa llunyà, que obrirà al juliol.

Futuroscope s'ha consolidat ja com el segon parc d'atraccions de França, rere Disneyland Paris, amb una facturació l'any passat de 90 milions d'euros –un 15% més que l'any anterior– i es prepara ja per al 30 aniversari, el 2017. Un aniversari que s'anuncia ple de sorpreses.

Dates
El parc obre del 7 de febrer al 3 de gener de 2016. Els mesos de setembre, octubre, novembre i desembre, però, no tots els dies.
Situació
Als afores de Poitiers, amb accés directe des de l'autopista A10 i amb estació de TGV, a 90 minuts de París.
Preus
L'entrada d'adult val 42 euros i la de nen –de cinc a 16 a nys–, 34. Si es compra anticipadament, 39 i 32. Els menors de cinc anys no paguen. Hi ha un paquet familiar que inclou una nit d'hotel i l'entrada al parc dos dies per 45 euros per persona.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia