Societat

Un brindis amb la pinya

La cooperativa Covides renova la imatge dels vins Casteller amb fotografies de les principals colles

L'acord amb la coordinadora reportarà ingressos a les agrupacions

L'objectiude Covides
és reforçar també l'exportació del producte gràcies als castells

El món dels castells i el del vi no són dues esferes tan separades com a simple vista ens pugui semblar. En els orígens del fenomen casteller, molts dels que formaven part de les agrupacions eren pagesos dedicats, majoritàriament, al món de la vinya i això va provocar que, encara avui, gran part de les actuacions castelleres es concentrin a l'estiu, quan els treballadors del camp estaven deslliurats mentre esperaven l'inici de l'època de verema. Fins i tot la coneguda com a primera crisi del món casteller, a finals del segle XIX, va anar lligada també al conreu del raïm, i és que va coincidir de forma directa amb la crisi de la fil·loxera, que va arrasar els camps de vinya catalans. Ara, la posada en marxa de la nova imatge de la gamma de vins i caves Casteller ha permès “formalitzar per primer cop aquesta relació”, segons les paraules del president de la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya (CCCC),
Josep Maria Cortès.

Es tracta d'un producte de la cooperativa Covides (molt lligada a la Facultat d'Enologia de la URV), que es comercialitza des de l'any 2007, però que ara, gràcies a un acord amb la CCCC, ha reconvertit la seva imatge i s'ha integrat en la marca Castells, que, des de l'entitat que agrupa les colles, valida aquells productes que es considera adient que es vinculin amb el fenomen casteller (ja la tenen, entre d'altres, unes espardenyes i un joc i la tindrà la futura samarreta oficial de la temporada 2015 per a la qual s'ha obert un concurs).

L'entesa ha permès que els cinc tipus de vi que s'inclouen dins de la gamma, així com les quatre modalitats de cava, llueixin etiquetes presidides per la imatge aèria d'una pinya. Les fotografies són obra (a excepció d'una) de David Oliete, fotògraf tarragoní especialitzat en el món casteller i premiat internacionalment, i corresponen a les nou primeres colles del rànquing oficial del 2013. Les ampolles, que s'estan comercialitzant des de principis d'any, inclouen també el logotip de la marca Castells, que els vincula, per tant, a la validació de la CCCC, i un codi QR que redirigeix els compradors a un web amb informació sobre el món casteller.

“A banda de vincular-nos als valors del món casteller, també tenim l'objectiu que la imatge, que té molt atractiu a l'estranger, serveixi per reforçar l'exportació del nostre producte”, va reconèixer Christophe Marquet, director comercial de Covides. Els vins i caves Casteller són una marca majoritàriament dirigida, de fet, a l'exportació, ja que el 65% de les ampolles es venen més enllà de les fronteres estatals, sobretot als Estats Units, el Japó i la Xina. “Estem intentant introduir-nos a l'Estat francès”, avança Marquet.

A la CCCC, però, a banda de la difusió de la imatge castellera, l'acord també li reportarà beneficis, ja que es preveu que part dels ingressos de la gamma vagin dirigits a les despeses de la coordinadora, especialment al pagament de les assegurances de totes les colles associades. “Ara que hi ha més agrupacions, els costos s'han disparat”, reconeix Cortès. A Catalunya, els vins i caves es vendran a botigues especialitzades i també a través de les colles castelleres que ho desitgin, que les podran adquirir a un preu especial.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia