Societat

Lubitz va accionar diverses vegades els comandaments perquè l'avió baixés més ràpid

La segona caixa negra confirma que el copilot va estavellar l'aparell de forma deliberada

L'oficina d'investigació continua treballant per establir una seqüència precisa del que va passar els últims minuts del vol

La segona caixa negra de l'avió de Germanwings, el registrador de dades de vol (FDR, per les seves sigles en anglès), confirma que el copilot Andreas Lubitz va estavellar l'aeronau de manera voluntària. El dispositiu revela que va accionar diverses vegades els comandaments perquè l'aparell baixés més ràpid, segons ha informat l'Oficina d'Investigació i Anàlisi de França en un comunicat.

L'oficina d'investigació no dóna més informació, però afegeix que continuen treballant per establir una seqüència precisa del que va passar els últims minuts del vol. Aquesta segona caixa negra es va trobar enterrada a terra i va caldre excavar per recuperar-la. Es creu que va estar exposada al foc, perquè està totalment ennegrida.

El vol 4U9525 de Germanwings cobria la ruta entre les ciutats de Barcelona i Düsseldorf amb 150 persones a bord, entre passatge i tripulació. L'avió es va estavellar el 24 de març als Alps francesos.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia