Societat

Wert proposa una comissió per prevenir “problemes de violència” a les aules

Wert remarca que l'assassinat del professor a Barcelona és un “cas excepcional” que no es podia prevenir

El Ministeri d'Educació i les Comunitats Autònomes han aprovat aquest dimarts la constitució d'un grup de treball per introduir als protocols millores per a la “prevenció i detecció de violència a les aules”, després de l'episodi violent d'aquest dilluns a Barcelona on va morir un professor a mans d'un menor. Wert, ha afirmat aquest dimarts que aquests fets són “absolutament excepcionals” i no es poden atribuir a cap disfunció del sistema educatiu.

La creació del grup de treball s'ha adoptat durant la Sectorial d'Educació després de fer un minut de silenci pel professor mort i encara amb la presència dels representants de Catalunya, País Basc, Andalusia, Astúries i Canàries, que posteriorment han abandonat la reunió. El ministre ha volgut desvincular l'episodi violent de cap mal funcionament del sistema educatiu. “Tots hem coincidit que uns fets com els que es van produir a Barcelona són absolutament excepcionals i no es pot carregar sobre el sistema educatiu més responsabilitats que les que assumeix”, ha dit.

Segons Wert, “no es pot pensar ni indirectament que aquests fets tenen a veure amb deficiències del sistema educatiu” i tant les comunitats autònomes com el govern espanyol han adoptat ja mesures per combatre aquestes situacions, com per exemple la inclusió a la reforma del Codi Penal de la condició d'autoritat pública per als professors.

Wert ha parlat de “problemes de violència” a les aules, una descripció que no coincideix amb la de la Generalitat perquè és fruit d'un brot psicòtic, i no de violència escolar. Preguntat per aquest matís, ha assegurat que a hores d'ara no sabem quin és el desencadenant del comportament, però sí que amb una homogeneïtzació dels protocols es pot arribar a decisions més precises sobre què pot comportar una situació d'aquest tipus”.

El secretari de Polítiques Educatives de la Generalitat, Joan Mateo, ha assenyalat després d'abandonar la reunió amb el ministre que “no és fàcil” preveure un brot psicòtic que “pot aparèixer en un moment donat en una persona que hagi tingut un comportament perfectament normal fins al moment”.

Mateo ha considerat que és necessari treballar en la “previsió” encara que tothom diu que “no és fàcil”. I ha afegit que, segons li ha explicat la consellera d'Educació de Catalunya, Irene Rigau, el que va passar aquest dilluns a l'institut de Barcelona “és un acte puntual” d'un alumne de 13 anys que ha tingut un “brot psicòtic puntual” i ha actuat de “forma aïllada” provocant “danys irreparables”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia