Societat

La T-10 es ven un 8,6% més d'ençà de la baixada de preu

El nombre de viatgers del transport públic ja fa un any i mig que puja

La mobilitat per raons laborals creix un 9%

La rebaixa del preu de la T-10, el títol més venut del transport públic metropolità de Barcelona, ha tingut una repercussió immediata en les vendes. Se n'han venut més de 8,02 milions en els tres primers mesos de l'any, és a dir, 635.465 més, o un 8,6% més, que en el mateix període de 2014. Percentualment, i en línia amb l'aposta de l'Autoritat del Transport Metropolità per la fidelització de l'usuari, augmenten més els abonaments personals, com ara la T-Mes, un 14%, i la T-Trimestre, que puja un 17,9%, i els títols socials, que van bonificats: la T-Jove puja un 18%, i la T-F, per a famílies monoparentals o nombroses, un 16,3%. En números absoluts, però, de T-10 se'n venen quasi 20 cops més que d'unitats de tots aquests títols.

En aquest primer trimestre, s'ha consolidat la tendència a l'alça del nombre d'usuaris de la xarxa de transport iniciada l'últim trimestre del 2013. S'han registrat 230,6 milions de viatges, quasi 1,5 milions més que del gener al març de l'any passat, i ja és un any i mig de creixement continuat.

A banda del balanç trimestral, ahir l'ATM presentava els resultats de l'enquesta de mobilitat en dia feiner, que s'elabora anualment, segons la qual els desplaçaments per motius de feina van augmentar el 2014 un 9,1%, dada que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va llegir com un indicador de revifalla econòmica. Vila, però, no va voler interpretar la dada que els viatges per fer compres caiguessin un 9,6%. “Seria especular”, va dir. Fonts del departament, però, indiquen que entre les explicacions hi pot haver el creixent protagonisme dels supermercats de proximitat respecte de les grans superfícies.

Santi Vila viatjarà en rodalies

El conseller Santi Vila va tornar a assenyalar ahir la xarxa de rodalies com “el taló d'Aquil·les” del sistema. “El 95% de les incidències a rodalies tenen l'origen en problemes infraestructurals”, no atribuïbles a Renfe sinó al Ministeri de Foment, va indicar Vila, que es va remetre als 306 milions d'inversió a la xarxa compromesos pel govern estatal entre el 2014 i el 2016 i va protestar per la lentitud amb què avancen els projectes. “El nivell d'execució és molt reduït. Ho he de reprovar, sobretot quan el ministeri està accelerant les inversions a la xarxa del TAV”, va dir.

Vila va anunciar que a partir de dilluns, i al llarg de set setmanes –coincidint amb la precampanya i la campanya electorals per les municipals–, farà set viatges en sengles línies de rodalies en l'hora punta matinal acompanyat de tècnics i polítics de Territori per comprovar in situ el funcionament “lamentable” del servei, “visibilitzar el nivell de satisfacció de la ciutadania” i elaborar-ne “un informe subjectiu i qualitatiu.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia