Societat

Ràbia i dolor pel retard en el lliurament de cossos de víctimes de Germanwings

Els familiars de les víctimes alemanyes publiquen una carta a la premsa local arran de l'ajornament de la repatriació per part de les autoritats franceses

El dimecres es va saber que problemes burocràtics amb les actes de defunció endarrerien el procés

El retard en el lliurament dels cossos dels 72 alemanys morts en la catàstrofe aèria del març passat en els Alps francesos ha portat als familiars de les víctimes alemanyes a redactar una carta, publicada avui per la premsa local, que reflecteix la seva ràbia, dolor i creixent desesperació.

I és que el dimecres es va saber que el lliurament de les despulles, prevista inicialment per als dies 9 i 10, es retardaria per problemes burocràtics en les actes de defunció, d'acord amb diversos mitjans.

Les famílies subratllen que els primer enterraments dels alumnes de la localitat de Haltern am See que viatjaven en el vol de Germanwings estaven previstos per al 12 de juny.

La carta, difosa per un advocat dels afectats, recorda que són “setze enterraments, un darrere de l'altre, preparats després que les autoritats franceses permetessin el lliurament de les restes mortals i Lufthansa confirmés la data de repatriació”, però “de sobte, a les 12 hores del 3 de juny, tot canvia”. L'advocat Elmar Giemulla, que representa 34 de les víctimes del vol Barcelona - Düsseldorf que el copilot de l'aparell va estavellar de forma deliberada als alps francesos amb altres 149 persones a bord, ha afegit que, de fet, el primer enterrament estava previst per a l'11 de juny.

Segons el lletrat, els familiars estan concentrats en aquesta data “tan important per a ells” i, si falla, “cauran en un forat negre” i serà “un cop”, ja que l'enterrament d'un ser estimat representa un pas important cap a la recuperació de la normalitat.

“Arriba el taüt i amb ell el mort torna a casa. Per a les famílies és tancar amb el passat i fer un pas cap al futur”, va subratllat Giemulla. L'advocat ha insistit que no poder recolzar-se en una planificació concreta suposa una commoció addicional per a uns familiars traumatitzats.

Segons la missiva, els afectats ja han reaccionat a aquest contratemps i s'han vist obligats a frenar l'enviament per correu de cartes de condol i a cancel·lar vols i habitacions d'hotel per a familiars que pensaven acudir als enterraments.

El portaveu de Germanwings Heinz Joachim Schötters ha afirmar avui que la companyia està treballant “per trobar al més aviat possible una solució que permeti la repatriació tan aviat com sigui possible”.

Per la seva banda, Carsten Spohr, màxim responsable de Lufthansa, empresa matriu de l'aerolínia de baix cost, ha subratllat en una comunicació interna la necessitat de complir amb la data prevista de repatriació.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.