Dilluns, 13 de febrer del 2012

Torroella de Montgrí
l'Estartit
Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 1 comentari Enviar un comentari

Els problemes amb antenes, una constant a les comarques gironines

Les comarques gironines també han centrat moltes polèmiques per antenes de telefonia mòbil.

Alt Empordà.

La polèmica més important es va viure a l'Escala, quan es van desmantellar antenes del nucli urbà, després de diverses sentències judicials. A Figueres, Castelló d'Empúries i Roses també s'han hagut de retirar antenes.

Garrotxa.

L'Ajuntament d'Olot va fixar tres punts per a les antenes de telefonia mòbil, i tots els operadors s'han hagut de posar d'acord per compartir-los. La retirada de l'antena del carrer Escubós era una reivindicació històrica que l'any passat es va fer efectiva.

Gironès.

A Girona el cas més conegut és el de la retirada d'una antena a tocar de l'escola Les Alzines que va quedar aturada per una sentència del TSJC. L'Ajuntament fa uns mesos va fer retirar una antena al bell mig del Barri Vell. A Bescanó, els veïns reclamen que en retirin una d'un bloc de pisos.

Ripollès.

La retirada de l'antena de Telefónica que hi havia prop del monestir també era una reivindicació històrica. Es va traslladar al cementiri.

Selva.

A Arbúcies hi va haver mobilitzacions dels veïns del barri del Sagrat Cor, on es volien traslladar les antenes que hi havia a la zona del Castell.

Baix Empordà.

Palafrugell ha fet retirar tres antenes i en té dues més per desmantellar, en espera del permís judicial. Begur també en va fer treure una a sa Riera, i Palamós, sense sentència judicial, en va fer retirar una d'un polígon.

Darrera actualització ( Dimarts, 6 d'octubre del 2009 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Sílvia Manzana (Girona)
Sí que crida l'atenció, sí, aquesta "desigualtat" sobre criteris segons el lloc. En alguns, els tribunals no solament no posen en dubte les decisions de l'Ajuntament sobre temes que l'afecten, com les il·legalitats en activitats que necessiten llicència municipal, sinó que fins i tot els "renyen" quan no es preocupen d'assegurar-se que s'han respectat i portat a terme les seves decisions sobre aquestes il·legalitats; i en altres casos, en canvi, com a Les Alzines, aquestes decisions preses en un marc legal idèntic, es rebaten. És difícil d'entendre i crec que dóna peu a un debat més acurat. O hi ha Ajuntaments que escolten més que altres, o hi ha Tribunals que fan servir diferents lents per mirar les mateixes coses, o hi ha un interès ocult per amagar un debat ciutadà que està obert i actiu, però que en segons quins llocs no troba interlocutor.
Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Enquesta

Enquesta: La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook