La jutgessa d'instrucció número 9 de Barcelona ha acabat la investigació sobre els abusos denunciats per 29 pacients que el ginecòleg Sami Yasin visitava al CAP Rio de Janeiro de Nou Barris i en una consulta de Premià de Mar, i ha processat el metge pels tocaments innecessaris a què hauria sotmès les dones entre el 2003 i el 2006. Concretament, la magistrada li atribueix 29 delictes d'abús sexual, algun dels quals en la modalitat més agreujada. En funció de la gravetat dels abusos, les acusacions podrien demanar que Yasin sigui castigat amb penes d'un a deu anys de presó per cada delicte, de manera que podria enfrontar-se a un segle de presó.
El ginecòleg Sami Yasin, d'origen jordà i amb nacionalitat espanyola, treballava des de feia tres anys al CAP Rio de Janeiro, a l'avinguda amb el mateix nom del districte barceloní de Nou Barris, quan els Mossos d'Esquadra van començar a investigar-lo com a sospitós d'haver abusat de pacients. La policia va rebre la primera denúncia el 2006, quan una dona va presentar-se a la comissaria i va assegurar que l'ara processat li havia fet tocaments que anaven més enllà d'una exploració ginecològica. Va ser la primera que es va decidir a denunciar els fets, i després ho van fer 28 dones més. D'aquestes pacients, 26 eren tractades pel ginecòleg al CAP, mentre que a les altres dues les visitava en una consulta particular a Premià de Mar. Totes tenien entre 25 i 35 anys.
La jutgessa encarregada de la investigació considera que hi ha prou indicis per mantenir que Yasin va «atemptar contra la llibertat sexual» de les pacients, a les quals suposadament va sotmetre a tocaments i exploracions innecessàries entre el 2003 i el 2006, examinant-les durant més temps del que era necessari. Segons la interlocutòria de processament, entre altres comportaments inadequats, el metge realitzava a les dones moviments masturbatoris amb els dits mentre les explorava –sense posar-se els guants–, fregava el cos de les pacients amb els genitals o les acariciava –també en les exploracions mamàries– i mantenia «un contacte visual inadequat» durant l'examen. En algun cas, segons van declarar les denunciants, fins i tot acompanyava els tocaments amb expressions com ara: «Tranquil·la, estimada, estàs una mica tensa.» La magistrada considera que la conducta de Yasin, que sempre ha mantingut la seva innocència, es tradueix en 29 delictes d'abús sexual amb les circumstàncies agreujants d'abús de confiança i de superioritat. En aquest sentit, la jutgessa destaca que el processat va aprofitar «la seva situació de superioritat, basada en la condició de metge, conscient que les víctimes tenien coartada la seva llibertat de decidir sobre l'activitat sexual imposada», ja que el ginecòleg donava als tocaments «l'aparença d'una inexistent finalitat medicoginecològica».
La interlocutòria de processament dictada per la magistrada ja ha esdevingut ferma, i ara la fiscalia i l'acusació particular hauran de fixar les penes que sol·liciten per a Yasin com a pas previ a la celebració del judici. El Codi Penal castiga els abusos sexuals amb penes d'un a tres anys de presó, però quan es cometen mitjançant la «introducció de membres corporals» per via vaginal –en aquest cas, els dits–, els abusos poden comportar entre quatre i deu anys de presó. Així doncs, segons fonts jurídiques, les acusacions tenen la possibilitat de demanar que el ginecòleg –en situació de llibertat provisional– sigui condemnat a un centenar d'anys de presó. L'última paraula, però, la tindrà el tribunal de l'Audiència de Barcelona que s'encarregui de jutjar el metge, a qui la magistrada ja ha instat a dipositar un total de 58.000 euros de fiança al jutjat per indemnitzar les víctimes en cas que acabi sent condemnat.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.