Dilluns, 13 de febrer del 2012

Torroella de Montgrí
l'Estartit
Tancar la finestra Tancar
Punt divers
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

La família del noi mort a la Muga continua demanant justícia un any després

Hi ha un únic imputat per no haver ajudat la víctima, però els familiars no es creuen la seva versió

El passallís de Vilanova de la Muga on la matinada del 28 de desembre del 2008 va passar el fatídic accident Foto: M.B. .

Els familiars de Zeus Palazuelo, el jove de Castelló d'Empúries que va morir ofegat ara fa un any en travessar amb el cotxe la Muga, continuen demanant justícia i estan molestos perquè el cas no ha avançat en els jutjats. De moment, hi ha un únic imputat, que està acusat de no haver ajudat la víctima quan van travessar amb el vehicle un passallís. El jove manté que en el cotxe hi havia dues persones més i que ell es va salvar com va poder. La família de Palazuelo no es creu aquesta versió, sobretot tenint en compte que els altres dos teòrics ocupants del turisme no han aparegut mai. Els Mossos consideren que l'imputat tampoc diu la veritat.

El 28 de desembre de l'any passat a la matinada va desaparèixer Zeus Palazuelo, un noi de 21 anys. Els seus amics l'havien vist per última vegada al bar Som6 de Castelló i el jove no va anar a dormir a casa seva, on vivia amb els pares. La família va posar una denúncia als Mossos d'Esquadra, però, segons expliquen ells mateixos, la recerca no es va iniciar de seguida, perquè la policia va dir que era massa aviat per parlar de desaparició i que segurament ja tornaria a casa. Però no va ser així i el dilluns va començar una gran batuda, però sense saber on havien de buscar.

Els familiars van anar preguntant a la gent i al final van saber que Zeus Palazuelo havia estat vist amb Luis Manuel Culebras, un noi amb el qual no tenia amistat. La policia va interrogar-lo i el jove va confessar que ell, Zeus Palazuelo i dos nois més havien intentat passar amb el cotxe per un passallís de la Muga, a Vilanova, i el fort corrent se'ls havia endut. Els equips d'emergència van centrar la batuda en aquest punt del riu i, finalment, van aconseguir trobar el cotxe de Palazuelo i el seu cadàver.

Els Mossos van acabar imputant a Luis Manuel Culebras un delicte d'omissió del deure de socors. Culebras va assegurar davant dels Mossos i després als jutjats que havia conegut Palazuelo al bar Som6 i amb el cotxe de la víctima havien decidit anar cap a Figueres. A mig camí, segons l'implicat, van recollir dos nois més que ell no coneixia i van passar pel passallís de la Muga, que estava ple d'aigua. Palazuelo era el conductor del cotxe. Una riuada es va endur el vehicle, i l'imputat, que anava a la part de darrere, en va poder sortir per la finestra. Segons la seva versió, es va estar unes quantes hores aguantant-se sobre un arbre i va veure dues ombres com marxaven del riu. Finalment, Culebras va poder sortir de la Muga i va caminar, xop, tres quilòmetres, fins que va arribar a casa seva, a Castelló. El noi va mantenir que no va dir res de l'accident perquè creia que ja ho farien els altres dos nois. Aquests dos joves no han aparegut mai i els Mossos sospiten que Culebras es va inventar la seva existència per descarregar-se de culpa.

La família de Palazuelo tampoc no es creu aquesta història. Mantenen que Zeus tenia pànic a l'aigua i que mai no hauria passat per voluntat pròpia pel passallís, sobretot tenint en compte com baixava el riu aquell dia. També recorden que dies abans ell havia advertit a un familiar que no passés per allà perquè era molt perillós.

Concentració a Castelló

Els amics i familiars de Zeus Palazuelo han convocat per diumenge a Castelló d'Empúries una concentració per homenatjar la víctima i també per reclamar que els jutjats de Figueres accelerin la investigació. El punt de trobada serà el bar Som6, a les quatre de la tarda. Aquest va ser l'últim lloc on els companys del noi van veure'l amb vida. La nit del 27 al 28 de desembre de l'any passat, la colla d'amics van fer una copa en aquest bar del municipi, que és a prop del pavelló poliesportiu. Després tots van anar a la discoteca Fata de Sant Pere Pescador, però Palazuelo va decidir no acompanyar-los perquè l'endemà treballava. Els va dir que s'acabaria la copa i després marxaria a dormir, però des de llavors no es va saber res més d'ell. Diumenge, també està previst que els participants vagin fins al passallís de la Muga, on es va produir l'accident.

Els companys de la víctima han creat un grup al Facebook i fan una crida perquè tothom vagi a la concentració.

Darrera actualització ( Diumenge, 27 de desembre del 2009 19:09 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Enquesta

Enquesta: La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook