Un home de Banyoles de 32 anys i una dona de Barcelona de 35 van morir en caure daltabaix d'un barranc de 300 metres a la zona de l'Alta Cerdanya del Puigmal. La parella havia sortit dijous a fer una travessa, i com que l'endemà a la nit no havien tornat, els familiars van alertar la policia, i ahir al matí els equips d'emergència nord-catalans dels bombers van començar a buscar-los. A mig matí els van localitzar al fons d'un precipici, i se sospita que les dues víctimes haurien mort el mateix dijous. Segons les primeres hipòtesis, és possible que rellisquessin i caiguessin al buit o que la neu no hagués aguantat el seu pes i el terreny hagués cedit.
Els bombers van trobar els cadàvers de la parella a la vall d'Aiguaneix, al terme municipal d'Er, a la comarca nord-catalana de l'Alta Cerdanya. Segons fonts dels equips d'emergència nord-catalans, la parella havia sortit dijous a fer una travessa per la zona i a fer esquí de muntanya, i l'endemà a la nit la família havia alertat que no en sabia res. A partir d'aquí, ahir al matí es va posar en marxa tot un dispositiu de recerca, i els bombers van localitzar ben aviat els cossos, perquè els familiars que havien denunciat la desaparició de les dues víctimes els havia facilitat la ruta que teòricament havia de seguir la parella.
L'accident va passar a una altura de 2.487 metres en una zona amb poca neu. Una de les hipòtesis és que la neu no hagués aguantat el pes dels dos excursionistes, que haurien caigut al buit sense poder-hi fer res. Tampoc no es descarta, però, que haguessin relliscat amb alguna placa de glaç. Un cop es van haver localitzat els dos cossos, els bombers i la policia nord-catalana de muntanya van fer servir un helicòpter per accedir a la part de baix del barranc –les víctimes havien caigut uns 300 metres– i poder-los evacuar cap a l'institut forense.
L'autòpsia determinarà quan va morir la parella i per quina causa exacta. La policia francesa treballa amb la possibilitat que l'accident s'hagués produït dijous mateix. El punt on la parella va caure no és gaire transitat, i per això és normal que ningú no hagués vist els dos cossos fins ahir al matí, quan es va activar el dispositiu de recerca.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.