Dilluns, 13 de febrer del 2012

Torroella de Montgrí
l'Estartit
Tancar la finestra Tancar
Punt divers
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Presenten «Històries de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Figueres»

El Col·legi d'Advocats de Figueres, el segon més antic de Catalunya després del de Barcelona, presenta aquest dimarts el llibre Històries de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Figueres, obra de la col·legiada Montse Soms i Soler, que va obtenir el premi Degà Roda Ventura del Col·legi d'Advocats de Barcelona. Segons l'autora, el llibre és un recull de fets i anècdotes des de la fundació del Col·legi d'Advocats de Figueres, el 1841, fins al 1936, i ja treballa en el segon volum, «lligant la història del col·legi amb la de la ciutat, des del 1936 fins ara». El llibre recull anècdotes i fets històrics, que es remunten fins molt abans de la constitució del col·legi. Des de la improvisada cerimònia nupcial a Figueres de Felip V amb la jove princesa Maria Lluïsa Gabriela de Saboya, el 1701, fins a l'oposició del col·lectiu de l'advocacia al projecte del govern central, que pretenia traslladar 2.400 presos d'Àfrica al castell de Sant Ferran, i convertir la fortalesa en presidi nacional, el 1906, passant per la que va ser la primera vaga nacional de tot un partit judicial a Catalunya, el 1889.
Darrera actualització ( Dilluns, 22 de febrer del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Enquesta

Enquesta: La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook