Centenars de conductors van quedar atrapats ahir al matí a l'AP-7 a l'altura de Gelida en direcció nord. El motiu va ser l'accident, a les deu del matí, d'un camió que va bolcar al mig de la calçada i va tallar l'autopista. En l'accident s'hi van veure implicats tres cotxes més, un dels quals va quedar atrapat sota el camió. Els bombers van treballar per rescatar la conductora d'entre la ferralla, però per sort només va resultar ferida lleument. El camió no va ser retirat fins a les dues del migdia i la circulació no va quedar normalitzada fins a cinc hores més tard que es produís l'accident. Les retencions van arribar fins als deu quilòmetres cap a les dotze del migdia, ja que la circulació no es va desviar ni es van aixecar les barreres del peatge de Martorell.
Passaven molt pocs minuts de les deu del matí quan un camió amb matrícula d'Almeria que anava carregat de fruita i verdures va bolcar al punt quilomètric 175,5 de l'AP-7, a l'altura de Gelida. El tràiler va quedar entravessat a l'autopista i tres cotxes que circulaven darrere el camió es van veure implicats en l'accident. Un d'ells, un Mercedes, va xocar contra el camió i va quedar xafat. La conductora, una dona de 44 anys, va quedar atrapada a la ferralla i els bombers, que van traslladar vuit dotacions al lloc de l'accident, van treballar mitja hora per poder rescatar-la de dins del vehicle. Malgrat l'aparatositat de l'accident, la dona va ser traslladada a l'hospital de Martorell amb ferides lleus. El camioner també va patir lesions lleus de resultes de l'accident.
La càrrega que transportava el camió va quedar escampada per la calçada i l'autopista va estar completament tallada en sentit nord fins poc després de dos quarts de dotze. A partir d'aquest moment només es va poder reobrir un carril de l'autopista, i va ser llavors quan es van produir les cues més llargues, que van arribar a ser de deu quilòmetres, segons va informar el Servei Català de Trànsit (SCT). A la una del migdia es va reobrir un altre carril. No va ser fins a les dues que una grua va retirar el camió, que es trobava al carril dret de l'autopista. La circulació no es va normalitzar fins a dos quarts de quatre.
Malgrat la situació de saturació que hi va haver a l'autopista, els vehicles no van ser desviats per facilitar la fluïdesa del trànsit. A banda, com que els panells de l'autopista ja alertaven de l'accident, tampoc no es va optar per aixecar les barreres del peatge perquè els vehicles tenien vies alternatives –N-340, N-243b i BV-2249– per evitar el col·lapse de l'autopista, segons va explicar el SCT.
Un protocol qüestionat
El setembre del 2007 el SCT va signar amb ASCA (Associació Catalana d'Empreses d'Assistència en Carretera) un protocol per garantir que en cas d'avaria o accident de camions la grua arribi com a màxim al cap de 45 minuts, amb l'objectiu de minimitzar els problemes circulatoris derivats dels accidents o les avaries dels camions. Ahir, però, aquest protocol no es va poder aplicar, perquè, com va informar el SCT, no s'aplica a les autopistes, ja que és competència de la concessionària facilitar el servei de grues en cas d'accident de camions.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.