Obligades a treballar com a esclaves. Així eren tractades una trentena de prostitutes que estaven sota les ordres d'una banda de proxenetes que operava a les demarcacions de Tarragona i Barcelona, i que ahir va ser desarticulada per la Policía Nacional. En total, van ser escorcollats setze pisos i van ser detingudes més d'una vintena de persones que integraven la trama. Entre els arrestats hi ha un veí de Tarragona, Miguel Arufe, a qui la policia considera un dels principals sospitosos d'haver ordenat, el març del 2009, l'assassinat d'una prostituta d'origen brasiler que havia treballat per a ell i que l'havia denunciat pel tracte rebut. Arufe nega que estigui darrere d'aquests fets, i per ara la policia no ha trobat proves suficients per acusar-lo formalment de ser l'inductor del crim.
Una macrooperació de la Policía Nacional va permetre alliberar ahir unes trenta dones a qui una xarxa integrada per més d'una vintena de ciutadans de nacionalitat espanyola i lituana que van ser detinguts obligava, presumptament, a exercir la prostitució –van ser escorcollats setze pisos situats, entre altres llocs, a Tarragona, Tortosa i Vilanova i la Geltrú–. Un dels sospitosos és un veí de Tarragona, Miguel Arufe, considerat un dels màxims responsables dels bordells. L'empresari i la seva dona van ser arrestats al seu domicili, situat al número 4 de l'avinguda Marquès de Montoliu, d'on els agents es van endur una pila de caixes amb documentació. A banda, una de les hipòtesis amb què treballa la policia és que l'home seria un dels suposats autors intel·lectuals de la mort d'una prostituta que, temps enrere, havia estat sota les seves ordres. La víctima, Letícia Peres Mourao, de 31 anys i d'origen brasiler, va deixar el seu país el setembre del 2004 per anar a viure a Madrid. Al cap de molt poc es va mudar a Barcelona, on va entrar en el món de la prostitució, fins que l'octubre del 2005 va començar a treballar en un dels bordells que ahir va ser inspeccionat, i que és al segon pis del número 38 del carrer Gasòmetre de Tarragona.
Les males condicions a què estava sotmesa la noia, que havia arribat a realitzar 40 serveis diaris, van fer que el novembre d'aquell any posés una denúncia contra Arufe (més endavant, altres dones també van declarar en contra de l'home, per a qui el fiscal demana 28 anys de presó per proxenetisme). A final del 2008, Peres va tornar al Brasil; i el 6 de març del 2009 –quan faltaven tres mesos perquè declarés davant la justícia de l'Estat espanyol– va ser morta d'un tret a la ciutat brasilera de Guará. El sicari que la va matar va assenyalar Arufe com la persona que li havia encarregat el crim. Ara la policia treballa per recollir proves que ho confirmin, si bé per ara no se l'ha pogut acusar formalment de ser l'inductor de l'assassinat. L'advocat d'Arufe, Tomàs Gilabert, considera que la detenció del matrimoni és «un atemptat contra la seva dignitat» i confia que «tot es resolgui» aviat i quedin fora d'aquesta investigació, que està sota secret de sumari: «El meu client va estar relacionat amb el món de la prostitució fa deu anys. Avui dia no hi té res a veure, si bé té un judici pendent.» També va desmentir la relació de l'empresari amb l'assassinat de Peres: «Ell no guanyaria res amb la desaparició d'un testimoni si n'hi ha set o vuit més que diuen el mateix. El fiscal de Brasília ha incriminat públicament Arufe precipitadament». Amb tot, els acusats passaran a disposició del jutjat d'instrucció 5 de Tarragona, que decidirà si els deixa en llibertat o entren a la presó de manera provisional.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.