Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Punt divers
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

L'Ajuntament d'Esterri d'Àneu lidera una recollida de signatures per reclamar el túnel de la Bonaigua

ALT PIRINEU I ARAN

Foto: Marta Lluvich/Arxiu .
L'alcalde d'Esterri d'Àneu, Ramon Villuendas (ERC) ha encapçalat una recollida de signatures virtual per reclamar la construcció del túnel de la Bonaigua. En el web de l'Ajuntament hi ha l'enllaç 'Objectiu: túnel de la Bonaigua' en el que la gent s'hi pot adherir. Hi ha 272 adhesions de particulars i 32 entitats. Villuendas explica que properament la recollida de signatures serà presencial i es podrà fer a establiments públics i privats de la comarca amb l'objectiu d'aconseguir el major número d'adhesions i pressionar al Govern per avançar la tramitació del túnel. Villuendas diu que la II fase del Pla d'Infraestructures (2016-2026) ja el preveu però creeu que esperar fins al 2026 serà una 'agonia'.

Entre les entitats adherides destaca el Consell Comarcal del Pallars Sobirà. Vicenç Mitjana (PSC), president del Consell Comarcal hi ha deixat una nota en la que hi diu 'm'adhereixo a aquesta iniciativa a fi que entre tots sumem i demanem amb contundència a les administracions superiors la redacció urgent del projecte del túnel de la Bonaigua. Vicenç Mitjana també ha deixat escrit en la web que 'en el proper plenari del Consell Comarcal s'aprovarà una moció encaminada en el mateix contingut del present manifest'.El manifest que s'ha redactat per recollir signatures és el mateix que l'alcalde d'Esterri d'Àneu va penjar al Facebook. El manifest demana que es recuperi el projecte del túnel de la Bonaigua, que s'adeqüi amb les normatives vigents, que es comenci de manera urgent el procediment d'adjudicació i contractació de les obres i que es doni, públicament, un termini de finalització de les obres. El grup del Facebook ja compta amb 621 membres.En el manifest que l'alcalde d'Esterri ha redactat explica que 'contents per la inversió feta a la comarca veïna, observem amb ironia, com passen els anys i no es soluciona el problema, observem, com passen hiverns i el Port de la Bonaigua roman tancat dies i dies amb les repercussions que això comporta, observem, com els Governs han anat canviant de color polític i han anat invertint diners, 'fent agonitzar la nostra comarca', amb mesures per lluitar contra la natura -barreres d'allaus-, que podem constatar, any rere any, que no són efectives'.Villuendas diu al manifest: 'observem, amb entusiasme com una important estació d'esquí ens apropa els remuntadors, però des de la vall no podem assegurar-ne l'accés, observem, com hem de traslladar les nostres urgències a l'hospital comarcal de Tremp -72 Km d'Esterri d'Àneu- quan tenim un Hospital a Vielha tant sols a 40 Km, observem, com treballadors que necessiten creuar el Port de la Bonaigua per guanyar-se la vida, no ho poden fer.
Darrera actualització ( Dijous, 2 de setembre del 2010 21:16 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter