Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Punt divers
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Cedeixen a l'Arxiu Comarcal del Pallars Sobirà el fons d'imatges més important de la comarca amb quaranta mil negatius

L'Arxiu Comarcal del Pallars Sobirà alberga, des del passat dia 15 de març, el fons d'imatges 'Fotografia Rafel' gràcies a un conveni de dipòsit. Es tracta del fons fotogràfic més important de la comarca del Pallars Sobirà. Recull el treball de tres fotògrafs de la mateixa família, establerts a Sort, que porten a terme la seva activitat entre 1915 i 1988. Fins a la jubilació de Roser Rafel no hi va haver cap altre fotògraf a Sort. Carme Maria Marugan, responsable de l'Arxiu Comarcal, explica que 'després de les primeres tasques de quantificació i valoració de l'estat del fons, es pot afirmar que el fons superarà els quaranta mil negatius'. Cal afegir-hi els positius i la documentació en suport paper.

Carme Maria Marugan explica que el llegat fotogràfic d'aquesta nissaga constitueix una mostra de la feina que realitzaren els fotògrafs popularment anomenats 'retratistes'. Segons Marugan les seves imatges tenen la vàlua de recollir gairebé tots els esdeveniments polítics i socials, detalls de la vida quotidiana, les transformacions urbanístiques i paisatgístiques, mostrant els canvis produïts en la societat pallaresa i en l'entorn, actuant com a notaris gràfics i testimonis del seu temps. Marugan explica que fonamentalment és un fons de fotògrafs d'estudi, doncs predominen els retrats d'estudi i les fotografies del DNI (document obligatori a partir de l'any 1956).La primera fase és la del comptatge per passar desprès a la d'identificar imatges. S'haurà d'identificar tant el tipus d'acte que es tracta com les persones o famílies que apareixen a les imatges. Marugan explica que i per això caldrà l'ajut de la gent de Sort i la comarca en general. La importància del fons és perquè és exclusiu d'un fotògraf. Durant el segle passat a la zona solament hi havia els fotògrafs: Gordó a la Pobla de Segur (Pallars Jussà), Fotografia Rafel a Sort i Muniesa a Esterri d'Àneu. Es dóna el cas que Fotografia Rafel no és un fotògraf sinó una nissaga i la obra és molt llarga en el temps.
Darrera actualització ( Divendres, 3 de setembre del 2010 21:29 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter