El Consorci d'Aigües de l'Ebre (CAT), l'ens que gestiona el minitransvasament al Camp de Tarragona, ha efectuat aquest dimecres al matí un simulacre per comprovar l'operativitat del Pla d'Emergència i el protocol de les actuacions i comunicacions previstes. El supòsit del qual s'ha partit, sense previ avís, era una suposada contaminació de mercuri a l'Ebre, a la captació del riu. El simulacre ha finalitzat després de comprovar que es tractava d'un fals positiu. L'exercici, segons el CAT, ha estat satisfactori i ha servit per identificar millores, entre d'altres l'actualització de dades d'alguns consorciats que des de l'organisme s'havien demanat recentment.
L'alarma ha saltat a un quart de deu del matí al laboratori instal·lat a l'Estació de Tractament d'Aigua Potable (ETAP) de l'Ampolla (Baix Ebre), quan han estat detectats els suposats nivells de mercuri que superarien els 0,5 micrograms per litre a la captació del riu. El CAT ha explicat que, seguint els procediments de seguretat i qualitat del servei que consten al Pla d'Emergència, s'ha procedit a aturar la captació del riu i, en el cas d'haver tingut lloc realment aquesta contaminació, a tallar el subministrament d'aigua a partir de l'ETAP de l'Ampolla Així mateix, s'ha activat el procediment de notificacions a les Administracions Públiques i Consorciats, d'acord amb els protocols d'emergència. Segons ha recordat l'ens, les reserves del CAT permeten garantir el subministrament durant entre 48 - 72 hores després de l'incident, 'amb aigua que compta amb totes les garanties de qualitat'. D'acord amb el procediment establert, el CAT hauria informat 'puntualment de l'evolució dels resultats' a través de la seva pàgina web (www.ccaait.cat).
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.