Els Agents Rurals del Departament de Medi Ambient i Habitatge han interceptat 'in fraganti' un caçador furtiu en una àrea privada de caça dins l'Espai d'Interès Natural Muntanya de Prades, a Cornudella de Montsant (Priorat). Els fets van passar diumenge passat a la matinada. El caçador duia una escopeta carregada amb cartutxos de 'postes', una munició prohibida, i havia acoblat un focus a l'arma per poder caçar de nit. A més, el caçador havia preparat un punt de caça, dipositant blat de moro i abocant gasoil per atraure els senglars. Aquest punt on esperava els animals es troba en una zona de seguretat, a menys de 15 metres d'una carretera, i està prohibit fins i tot dur l'arma carregada.
El caçador no va aconseguir abatre cap animal, però, segons informen els Agents Rurals, es coneix que el furtiu caçava senglars a diverses zones de la comarca des de feia almenys sis anys i que s'havia organitzat per eludir els dispositius de control. Després d'un seguiment especial durant els darrers dos mesos a diverses zones de la comarca, els Agents Rurals van poder interceptar-lo. Segons informa el Departament de Medi Ambient, caçar de nit amb armes de foc o accionades per gas o aire comprimit, fer ús de dispositius que emetin llum artificial, utilitzar de manera indeguda escopetes de caça en una zona de seguretat i caçar amb municions no autoritzades està tipificat com infraccions administratives molt greus. Cada una d'aquestes infraccions pot suposar una sanció que va dels 300 als 3.000 euros i la retirada de la llicència de caça, o de la facultat per obtenir-la, per un període de dos a cinc anys. Aquest furtiu també ha estat denunciat per abocar gasoil dintre de terreny forestal, que suposa una infracció administrativa a la Llei d'incendis.
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.