Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Punt divers
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

'María y yo' de Fernández de Castro guanya el concurs Opera Prima Internacional del festival REC Tarragona.

Aquest dissabte al vespre s'ha fet l'entrega de premis dels concursos del festival de Cinema Internacional de Tarragona, REC. En la secció Opera Prima Internacional, la guanyadora ha estat 'María y yo' de Fèlix Fernández de Castro, obra produïda pels catalans Bausan Films. El jurat ha entregat també una Menció Especial en aquesta secció per al llargmetratge 'Lost Persons Aera' de la belga Caroline Stubbe. El REC de Tarragona acomiada diumenge, amb la projecció de 'María y yo', una desena edició del festival en la que s'han batut tots els rècords de participació i en que la gran qualitat de les obres participants ha portat al jurat a demanar l'augment del nombre premis per a la propera edició.

El documental 'María y yo' s'ha imposat com a vencedor de la desena edició del Festival Internacional de Cinema de Tarragona, REC, com a millor opera prima de l'any. Amb producció de la companyia catalana Bausan Films, l'obra de Fèlix Fernández de Castro s'ha imposat a títols de països com Iran o Corea del Sud o d'indústries tan consolidades com França i Gran Bretanya. El seu director ha recollit aquesta dissabte a la nit el premi - dotat amb 5.000 euros - de mans del president del jurat, Quim Casas, crític de cinema i membre del Comitè de Selecció del Festival de Cine de San Sebastián. Junt amb Casas el jurat ha estat format per Ana Arrieta, exdirectora de l'Acadèmia de Cine i actual directora de la fundació José Luis Borau, i Arnau Valls, director de fotografia de pel·lícules de joves directors de l'escena actual i cap del departament de fotografia de l'ESCAC. Com ha explicat el director del festival, Xavier Garcia Puerto, el jurat s'ha mostrat molt satisfet pel bon nivell de tots els títols de la competició i han decidit, més enllà de premiar 'María y yo', otorgar una menció especial per al primer llargmetratge de la realitzadora flamenca Caroline Strubbe, 'Lost Persons Area'.Les obres i els directors guanyadors Félix Fernández de Castro, creatiu de l'àmbit publicitari, ha donat el salt al cinema amb una història basada en un còmic del dibuixant Miguel Gallardo (creador de Makoki i col·laborador de La Vanguardia, Herald Tribune i New York Times), una història sobre la relació amb la seva filla autista, María. Garcia Puerto ha destacat 'la tendresa, la delicadesa i la intel·ligència amb que es narra la història i la relació amb el personatge principal' en aquests film que ja va captivar públic i crítica al Festival de Málaga. En el documental compta també amb la música de Pascal Comelade i Antonia Font. El públic tindrà l'oportunitat de tornar-la a veure demà diumenge a l'Antiga Audiència de Tarragona a les vuit del vespre. Pel que fa a 'Lost Persons Area, menció especial del jurat, es tracta de l'opera prima de la directora Caroline Strubbe, obra que ja va ser reconeguda amb el premi al millor guió a la Setmana Internacional de la Crítica (SIC) del 62º Festival de Cannes. Strubbe explica la història de Bettina i Marcus, una parella apassionada que viu en un vast camp de torres elèctriques que acabaran sent les causant del trencament de la seva felicitat. CurtmetratgesDurant els més de deu dies que ha durat el festival de Tarragona s'han projectat més de seixanta curtmetratges de ficció, videocreació i documental. El públic de REC ha premiat el curtmetratge de ficció 'Socarrat', de David Moreno, en la categoria de curtmetratge documental ha premiat 'El tránsito', d'Elias Leon Siminiani, i el millor curt de videocreació se l'ha endut 'Porn Star', signat per Queralt Antu Serrano i Alberto Arellano.
Darrera actualització ( Dilluns, 6 de setembre del 2010 22:52 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

Operaria de limpieza

Janyflor s.l.

25/05/12 16:59 - BARCELONA

CAP DE PROCESOS DE CONTROL

OFICINA DE TREBALL DEL SOC

25/05/12 14:03 - BARCELONA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter