Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Punt divers
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 1 comentari Enviar un comentari
policial

Disset detinguts i 200 armes il·legals fora de circulació

Entre els detinguts per la Guàrdia Civil hi ha els amos de l'armeria Fresneda de Figueres, el focus de la distribució, i un venedor de Torroella de Montgrí

Manipulaven armes inutilitzades per tornar-les a usar

Un guàrdia mostra algunes de les armes comissades que ara es duran al laboratori de balística. Foto: TURA SOLER.

La Guàrdia Civil ha comissat i tret de la circulació més de dues-centes armes de foc il·legals o manipulades després de la inutilització, que s'havien introduït al mercat negre a través de l'armeria Fresneda de Figueres i eren susceptibles de ser utilitzades fora de la llei. L'operació ha suposat la detenció de 17 persones.

La investigació va començar a l'octubre i al novembre la Guàrdia Civil va atrapar a la Jonquera un home francès de 67 anys, Georges Joseph Pierre Mollar, que portava al cotxe un arma de foc il·legal. Mollar i els dos companys que l'acompanyaven va ser detinguts . Al gener, la Guàrdia Civil va frustrar en el mateix moment de la transacció una operació de venda d'una pistola a Girona. Van ser detinguts el venedor, Leovigilgo Muñoz Izquierdo, un veí de Torroella de Montgrí de 50 anys i el comprador, Joaquín Luis Amador Martínez, un empleat d'una botiga d'electrodomèstics de Girona, que va al·legar que volia una arma per motius de seguretat. Es va escorcollar el domicili de Muñoz Izquierdo i, a dins d'una caixa forta amagada en un doble fons d'un armari, li van trobar 96 armes curtes il·legals, 29 armes curtes inutilitzades, 16 armes llargues il·legals, 38 canons, 37.500 projectils, 10.400 puntes de projectils, 34.000 pistons i 22,5 quilos de pólvora. Un arsenal que apuntava que el detingut es dedicava a revendre les armes. Seguint el fil de la investigació, la Guàrdia Civil va arribar al focus de la procedència de els armes il·legals: l'armeria Fresneda, del carrer Enginyers, 9, de Figueres, on van ser detinguts els propietaris: els germans Jordi i Carles Batlle Fresneda. Es va escorcollar l'armeria i els domicilis dels amos. Arran dels escorcolls també es van detenir dues germanes, Tamara i Cora Valle Baños, enxampades quan intentaven treure una pistola il·legal i 2.600 projectils de casa de Carles Batlle. Una de les noies es la xicota de l'amo de l'armeria.

A partir de l'escorcoll a l'armeria Fresneda van anar caient a mans de la Guàrdia Civil altres implicats, alguns perquè havien comprat armes il·legals com a col·leccionistes o bé perquè tenien al seu domicili un taller per rehabilitar per a l'ús armes anteriorment inutilitzades. Van ser detinguts els veïns de Figueres Agustí Coll, de 60 anys, i Máximo Fernández Torres, de 31 anys; el veí de Palamós Felipe Sánchez Paredes, de 58 anys; el veí de l'Escala Jordi Ximinis Mesa, de 44 anys; el veí de Riudellots de la Selva Esteve Valls Ciurana, de 53 anys (un col·leccionista que en tenia d'il·legals); el veí de Santa Coloma de Farners Salvador Bou Pons, de 77 anys; el veí de Vic Jordi Font Borràs, de 39 anys i el veí de Roses Joan Cànevas, de 60 anys.

En els escorcolls fets a sis de les cases dels darrers detinguts s'hi van comissar 15 armes curtes il·legals, 38 armes inutilitzades, una de fogueig, 48 canons, 5.400 projectils i una ballesta. Tots els detinguts estan ara en llibertat a l'espera que els citi el jutjat 4 de Figueres, que instrueix el cas.

Darrera actualització ( Dissabte, 29 de gener del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar xavier michelena

A Catalunya,per pura Etica hauria de correspondre únicament als Mossos d'Esquadra aquesta actuació de regulació de les armes de foc

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter