Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Punt divers
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
ROBATORIS A DOJO

Contracten vigilants privats per evitar robatoris al camp

Dos guardes de camp contractats per Unió de Pagesos i armat amb una escopeta patrullaran de nit per camps de l'Armentera i Ventalló

Dos detinguts relacionats amb robatoris de farmàcies a la demarcació

Un pagès de l'Armentera mostra les destrosses ocasionades pels lladres, en un imatge d'arxiu. Foto: E.P.

Una quarantena de pagesos integrats en la seva majoria al sindicat agrari Unió de Pagesos (UP) han pres la iniciativa de contractar dos guardes de camp perquè patrullin pels camps de l'Armentera i Ventalló amb l'objectiu d'evitar o frenar els robatoris, sobretot de maquinària de reg i gasoil, que des de fa temps pateixen, i també de la fruita.

Després de diverses reunions i de contactes amb empreses de vigilància privada, l'actuació es portarà a terme a partir de la setmana vinent i fins a finals del mes de setembre. Els pagesos han contractat dos guardes de camp, que tindran la missió de patrullar de nit pels camps i zones rurals dels dos municipis. Aniran amb un vehicle dotat amb senyals de vigilància i logotip i armats amb una escopeta. El servei costarà uns 500 euros a cada pagès.

La tramitació de la documentació i la gestió de les quotes la portarà a terme la Societat de Caçadors de l'Armentera, integrada majoritàriament per pagesos de la zona. Segons va explicar el portaveu d'UP de l'Armentera i Ventalló, Narcís Poch, el fet que hagin escollit aquesta societat els estalvia l'haver de crear-ne una de nova. Els pagesos, segons Poch, han pogut disposar de les dependències municipals de l'Armentera per portar a terme les reunions mantingues, i un cop s'hagin format els nous consistoris els demanaran nova col·laboració. Poch creu que la iniciativa no garanteix que no els robaran res, però que farà una funció dissuasòria als lladres.

La iniciativa, que és pionera a la demarcació de Girona, va sorgir fa un mes d'una conversa de cafè, arran del robatori d'un motor de reg a un pagès, segons va explicar Narcís Poch.

Investiguen dos sospitosos per robatoris

Els Mossos d'Esquadra van detenir ahir dues persones relacionades amb el robatori de farmàcies i en altres establiments de les comarques gironines. Als dos lladres se'ls relaciona directament amb un robatori en una farmàcia d'Aiguaviva, després que unes càmeres de seguretat aconseguís captar les seves imatges durant un assalt. S'està investigant si els detinguts estan relacionats també amb el robatori el 18 d'abril passat de la farmàcia Peya, situada al Pla de Salt. Les investigacions continuen obertes i s'esperen novetats en el cas.

ò. pinilla

Darrera actualització ( Dimecres, 4 de maig del 2011 02:04 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter